×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح ۳۰۷۰ بستری نوین برای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد مدیرکل و محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با حضور در بخشهای مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان ، اهداف و تمهیدات و برنامه های طرح ۳۰۷۰ این سازمان را برای شهروندان تشریح نمودند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش خبری ساعت ۲۰ سیمای مرکز گیلان طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی را گامی درراستای اقدامات توسعه ای جهت گسترش خدمات الکترونیکی و غیرحضوری برشمرد که هدف آن افزایش رضایتمندی و کاهش مراجعات و ترددهای مخاطبین است .

وی افزود : در این طرح تا بهمن ماه تعداد ۳۰ خدمت اصلی و مهم سازمان بصورت کاملاً غیرحضوری برای مخاطبان امکانپذیر می شود که در گام اول نسخه الکترونیکی ، پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت پوشش بودن یا نبودن فرزندان دختر اجرایی شده است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : در سال گذشته بیش از ۹۶ میلیون مراجعه در سراسر کشور وجود داشته که پیش بینی می شود با اجرای این طرح شاهد کاهش ۷۰ میلیون مراجعه باشیم .
 حسین نژاد خاطر نشان ساخت : کمک هزینه ازدواج در این طرح بدون نیاز به درخواست و مراجعه حضوری از طریق ارتباط با سامانه ثبت احوال کشور و بررسی ازدواجهای ثبت شده انجام می گیرد . در نسخه الکترونیک هم امکانات خوبی برای داروخانه ها و پزشکان و مراکز درمانی مشارکت کننده فراهم شده که پرداخت ۳۰ درصد کارکرد روزانه داروخانه ها بصورت آنلاین و علی الحساب و ۸۰ درصد کارکرد روزانه پزشکان در آن پیش بینی گردیده است .
استحقاق سنجی آنلاین ، حذف صورتحساب ، عدم نیاز به مراجعه حضوری و تحویل نسخ و کاهش خطاها در نسخه پیچی از امتیازات این طرح در حوزه نسخه الکترونیکی است .
در ادامه این گفتگو وی اذعان داشت : بیمه شدگان نیز قادر خواهند بود از روند پرونده درمانی خود در منوی بیمه شدگان – بخش پرونده سلامت من مطلع شوند .
شایان ذکر است در استان گیلان قبل از راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری بطور متوسط سالانه ۳ میلیون بار مراجعه در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی صورت میگرفت یعنی ماهانه تقریباً ۲۵۰ هزار مورد که با احتساب تعطیلات برابر روزانه ۱۰ هزار نفر می گردد اما با راه اندازی سامانه eservices.tamin.ir  و بدنبال آن اقداماتی همچون حذف تامین اعتبار دفترچه ها از خردادماه امسال شاهد کاهش چشمگیر این رقم بوده ایم و انتظار میرود با اتمام این طرح تا پایان سال جاری مراجعات به بین ۲ تا ۳ هزار نفر در روز برسد.
تامین اجتماعی گیلان درحال حاضر بیش از ۴۲۱ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۳۸ هزار مستمری بگیر را تحت پوشش دارد که با احتساب افراد تبعی جمعیتی بالغ بر یک میلیون و دویست و چهل و پنج هزار نفر را دربرمیگیرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.