×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
طرح الگوسازی یکپارچه دارایی‌های میدان آب‌تیمور اجرا می‌شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عزت‌الله کاظم‌زاده، رئیس پردیس بالادستی این مجموعه، با بیان اینکه این طرح با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان کارفرما و پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز  پژوهشگاه نفت انجام می‌شود، افزود: الگوسازی یکپارچه دارایی‌های هیدروکربوری، رویکردی است که در دهه اخیر به یک استاندارد تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه منظور از مدل‌سازی یکپارچه، اتصال مدل‌های مخزن، چاه‌ها، خطوط لوله روسطحی است، ادامه داد: اتصال این مدل‌ها به یکدیگر امکان اجرای هم‌زمان آنها و بهینه‌سازی بر مبنای یک تابع هدف با لحاظ کردن محدودیت‌های تولیدی را ممکن می‌سازد. در این رویکرد امکان لحاظ کردن برهم‌کنش فشاری بین مخزن، چاه، خطوط لوله سطحی و تأسیسات روسطحی وجود دارد.
رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به کاربردهای استفاده از رویکرد الگوسازی یکپارچه دارایی‌ها گفت: تهیه طرح کلان توسعه ناحیه‌ای (MMDP)، تهیه طرح توسعه واقع‌بینانه، بهینه‌سازی تولید و تزریق، شناسایی گلوگاه‌های تولید، بهینه‌سازی زمان نصب پمپ‌ها و کمپرسورها و مسیریابی خطوط لوله روسطحی از مهم‌ترین کاربردهای این رویکرد است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.