×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این که ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود ۱.۹ درصد و در استان خراسان رضوی ۲.۱۵ درصد است، افزود: هر چند به نسبت آمار کشوری در شرایط بهتری قرار داریم، اما کافی نیست.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین المل؛ مهدی شریعتی رئیس این شورا و مدیر استان خراسان رضوی بیمه دی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در آستانه هفته بیمه که به میزبانی بیمه دی و با حضور فرید میرموسوی مدیر روابط عمومی این شرکت و دبیر کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد، صنعت بیمه را دارای نقشی اساسی در اقتصاد کشور دانست و افزود: بانک، بیمه و بورس سه موضوع مهمی است که در جریان اقتصاد در سطح کلان کشور نقش موثری دارند.
رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی هدف اصلی این شورا را فعالیت های بیمه ای در راستای توسعه بازار و افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین مردم اعلام کرد و افزود: حفظ و تقویت سلامت و انجام تعهدات بیمه شدگان از جمله اهداف شورای هماهنگی شرکت های بیمه در خراسان رضوی است.
پیش بینی افزایش حق بیمه های تولید شده
شریعتی فر با بیان اینکه توسعه ضریب نفوذ بیمه در استان خراسان رضوی به تنهایی شکل نمی گیرد و این مهم با همکاری همه دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی و رسانه ها امکان پذیر است، ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود ۱.۹ درصد و در استان خراسان رضوی ۲.۱۵ درصد است. هر چند به نسبت آمار کشوری در شرایط بهتری قرار داریم، اما کافی نیست.
شریعتی فر به ضرورت افزایش ارتباط میان بیمه با نهادها و دستگاه های مختلف اشاره کرد و افزود: در این راستا ارتباط تنگاتنگی با دستگاه قضا، پلیس راهور، اداره کل راهداری و پلیس راه استان داریم.
اعلام برنامه های هفته بیمه
شریعتی در ادامه با اشاره به هفته بیمه از ۷ تا ۱۳ آذر ماه گفت: نواختن زنگ بیمه در مدرسه استقلال در حاشیه شهر مشهد، دیدار با مسئولان از جمله رئیس کل دادگستری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، برگزاری همایش نخبگان صنعت بیمه، برگزاری همایش دانشجویان رشته بیمه، بازدید از شعب بیمه در سطح استان، شرکت در نماز جمعه و … از جمله فعالیت های برنامه ریزی شده برای این هفته است.
پرداخت ۲۵ درصد خسارت ها مربوط به خسارت های تخلفاتی است
در ادامه این نشست نایب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی به ۴ ماموریت اصلی صنعت بیمه در سطح کلان کشور اشاره کرد و افزود: افزایش سلامت جامعه، کاهش ریسک، رشد سرمایه گذاری و آشنایی مردم با ظرفیت های بیمه، ۴ ماموریت اصلی صنعت بیمه است.
رسانه ها از بیمه پرسشگری کنند
دبیر شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی هم در این نشست خبری، با اشاره به اینکه امروزه رسانه ها به عنوان رکن چهارم توسعه در جوامع می توانند به رشد جامعه کمک کنند، گفت: از آنجایی که رسانه می تواند به خوبی بیمه را به مردم معرفی کرده و ضریب نفوذ بیمه در کشور را توسعه بخشد، اما متاسفانه تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است و در حال حاضر کمتر رسانه ای در کشور وجود دارد که به صورت تخصصی از صنعت بیمه پرسشگری کند.
مجید بهرامی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نسبت به اهمیت بیمه های زندگی برای حفظ و نجات کیان خانواده آگاهی ندارند، افزود: این وظیفه رسانه است که با فرهنگسازی و تبیین این مهم، مردم را جذب بیمه کرده و از طرف مقابل به عنوان مطالبه گر، شرکت های بیمه را موظف به پاسخگویی کنند.
در ادامه این نشست به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.