×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با آزادسازی واردات، باید به خودروسازان داخلی در زمینه قیمت گذاری محصولات کمک کنیم تا زیان تولید کاهش یابد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- علی جدی در حاشیه بازدید از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد، ضمن زیبا و مناسب دانستن محصول ری‌را گفت: این خودرو با ظاهری زیبا و امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده، می‌تواند نیاز و خلاء موجود در بازار کراس اوور کشور را برطرف کند.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی نیاز و خلاءهای موجود در بازار و سیاست‌گذاری تولید با هدف تامین و رفع آن توسط خودروساز گفت: به طور حتم خودروسازان با دنبال کردن این مسیر، می‌توانند بسیار موفق‌تر عمل کنند.
جدی با اشاره به میزان بالای داخلی‌سازی در محصولات ایران‌خودرو گفت: صنعت گسترده‌ای در اختیار خودروسازان است و قطعه‌سازان زیادی در حال تولید و تامین برای آنان هستند.
وی خودرو ون را یکی از نیازهای موجود در بازار دانست و گفت: شرکت ایران خودرو دیزل محصول ون را به زودی وارد بازار خواهد کرد، این شرکت در زمینه نیاز بازار به خودروهای تجاری سنگین و دیزلی نیز کمبودها را شناسایی کرده و با تولید محصولاتی مانند کامیونت شش تن و هشت تن به بازار این بخش کمک می‌کند.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی نیاز بازار، سیاست‌گذاری در جهت رفع آن، طراحی و تولید مستمر محصولات جدید و اعتمادسازی را عامل مهمی در موفقیت خودروسازان دانست و گفت: خودروسازان باید با تعریف راهبردهای تازه و استراتژی های مناسب، نسبت به جلب اعتماد مردم اقدام کنند هر چند هزینه سنگینی هم داشته باشد ،اما در نهایت اعتماد مردم به نفع آن ها خواهد بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان این که زیرساخت‌های مورد نیاز برای چابک‌سازی خودروسازان وجود دارد، گفت: خودروسازان دارای مراکز تحقیق و توسعه قوی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، بنابراین زیرساخت‌ها فراهم است تا خودروسازان چابک‌تر شوند و این موضوعی است که باید همه برای تحقق آن کمک کنیم.
جدی، واردات را به نفع خودروسازان دانست و گفت: صنعت خوروسازی کشور به نفعش خواهد بود که در معرض قضاوت قرار گیرد تا در مسیر توسعه قرار گیرد.
وی در عین حال تصریح کرد: دولت هم می‌تواند با در نظر گرفتن تعرفه، از آسیب رسیدن به خودروسازان داخلی جلوگیری کند.
نماینده خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره بر لزوم بهره‌مندی خودروسازان از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، بر تولید دانش بنیان و داخلی سازی تولید با نگاه صادراتی تاکید کرد و گفت: اگر خودروسازان بخواهند وابسته نباشند و با ترک همکاری شرکای خارجی دچار مشکل نشوند باید با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، از دانش بومی برخوردار شوند و وابستگی را از میان ببرند.
جدی با اشاره به موفقیت ایران‌خودرو در حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید، گفت: توقف خودروهای ناقص در پارکینگ ها به زیان خودروسازان بود و سبب خواب سرمایه تولیدکننده و مشتریان می‌شد که اصلاح این روش تولید به نفع هر دو بوده است، ضمن این که سبب از میان رفتن ذهنیت منفی جامعه نسبت به خودروسازان درباره خودروهای متوقف در پارکینگ ها شد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر محترم در این باره حساسیت خوبی به خرج داد تا خودروها از پارکینگ ها خارج و وارد بازار شدند، اظهار امیدواری کرد، اهداف کمی تولید در سال جاری محقق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.