×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، محسن علیزاده درباره مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: همه اولویت‌هایی که ما باید برای خود ترسیم می‌کردیم در پیام رهبری به مجلس یازدهم کاملا تایید شده است. به فرموده ایشان مهم‌ترین اولویت مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی و فرهنگی است اما این‌که چطور می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات را حل کنیم نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: عمده نمایندگان مجلس یازدهم رسالتی را برای خود ترسیم کرده‌اند و آن این‌که تمام توان خود را برای تحول در نظام اقتصادی صرف کنند. ما باید آسیب‌شناسی کنیم که چه مسائلی باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شده و بعد برای رفع این مشکلات و ایجاد تحول در فضای کسب و کار تلاش کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز جوانی بخواهد کاری راه بیندازد باید از هفت‌خوان رد شود. همین است که باعث می‌شود نتوانیم شعار جهش تولید را محقق کنیم. ما باید ابتدا فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم و بعد اقدام به اصلاح در نظام مالیاتی و بانکی کنیم. این موضوع در مجلس دهم هم مورد توجه بوده اما اصلاح نظام بانکی با وعده‌های دولت محقق نشده است. ما باید نظام بانکی و مالیاتی را اصلاح کنیم نسبت به اصلاح برخی قوانین، حذف برخی قوانین زائد و تدوین قوانین جدید اقدام کنیم.

علیزاده با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: رهبری سال‌های پیش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند اگر مسئولین ما فقط به دنبال این سیاست بودند، تحریم‌ها نمی‌توانست بر اقتصاد کشور ما تاثیر بگذارد. ما به دنبال این هستیم که سیاست‌های رهبری را پیگیری و اجرا کنیم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی مبارزه قاطعانه با فساد، رانت‌خواری و پولشویی را از اولویت‌های مجلس یازدهم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این کارها را انجام دهیم در کنار شعار شفافیت می‌توانیم فساد اقتصادی را تا حدودی کاهش دهیم. ما همچنین باید بر تولید داخل تمرکز و آن را تقویت کنیم. در این راستا نیازمند این هستیم که در جلساتی با واحدهای تولیدی مشکلات را پیدا و حل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه و تلاش در جهت حذف درآمدهای نفتی تاکید کرد: در حال حاضر نفت ما را نمی‌خرند و ما با مشکلات اقتصادی مواجه شدیم، لذا باید درآمدهای دیگری را تعریف کنیم، مالیات و تقویت بخش کشاورزی و ایجاد درآمدهای پایه‌ای جدید که باید به آن توجه شود و اقتصاد را به سمت یک اقتصاد غیرنفتی ببریم. البته این به این معنا نیست که از کارمند مالیات بگیریم اما مثلا از وارد کننده خودروی لوکس مالیاتی دریافت نکنیم.

علیزاده همچنین اظهار کرد: ما باید نسبت به توسعه درآمدهای مالیاتی نیز اقدام کنیم البته باید ابتدا نیاز داخل را تامین کنیم و بعد فضای صادراتی فراهم کنیم تا درآمد ارزی حاصل شود. علاوه بر این بخش گردشگری ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد که متاسفانه نتوانسته‌ایم از آن به درستی استفاده کنیم. این در حالی است که کشورهای همسایه که به اندازه ما این ظرفیت را ندارند بیش از ما از آن بهره‌برداری می‌کنند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس یازدهم نباید تنها به دنبال وضع قوانین جدید باشد، ادامه داد: ما باید به دنبال اصلاح قوانین موجود و حذف قوانین دست و پاگیر و استفاده از ابزارهای نظارتی برای اجرای قانون باشیم. یکی از اولویت‌های ما همچنان که رهبری گفتند بهبود وضع اقتصادی، معیشتی و فرهنگی و اولویت دیگری که برعهده ماست این است که به عنوان یک مجلس انقلابی باید رسالت خود را دنبال کنیم، چرا که مردم از ما توقع دارند.

علیزاده در پایان اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم بخشی از جامعه که تحت تاثیر بیگانگان یا رسانه‌های خارجی یا کم کاری مسئولین اعتمادشان را به نظام را از دست داده‌اند، اعتمادشان را برگردانیم باید در انجام وظیفه خود کوشا باشیم، خود را نوکر مردم بدانیم و جایگاه‌مان را نیز متعلق به مردم بدانیم تا اعتماد مردم جلب شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.