×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی خوزستان، چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو، با حضور وزیر صمت و انعقاد ۵۵ قرارداد داخلی سازی ساخت قطعات خودرو، با هدف خودکفایی و کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی، برگزار و سهم پتروشیمی خوزستان در این عزم بزرگ ملی کاهش یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورویی ارزبری و کمک به داخلی سازی چراغ جلو خودرو تعیین شد.
رضا صالح احمدی مدیر عامل پتروشیمی خوزستان در این مراسم ضمن امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با شرکت مهندسی و مشاوره سازه گستر سایپا و سراج نور توس، از مصرف کنندگان محصول استراتژیک پلی کربنات به عنوان یکی از مواد اولیه چراغ جلو خودرو، به توسعه همکاری با شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو با تولید پلیمرهای مهندسی، در گریدهای متنوع و مورد نیاز خودرو سازان تاکید کرد‌.
وی با اشاره به تنوع محصولات شرکت پتروشیمی خوزستان، میزان تولید پلیمرهای مهندسی این شرکت را جهت تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی کافی دانست و اطمینان داد که همه مواد اولیه جهت استفاده در صنعت خودروسازی، توسط این پتروشیمی تامین می‌شود.
مدیر عامل پتروشیمی خوزستان ضمن تقدیر از برگزاری چهار میز ساخت داخل که موجب داخلی سازی بیش از ۱۵۰ قطعه و تحکیم همکاری‌های بین سازمانی شده است از تلاش حداکثری این شرکت جهت تولید پلی کربنات تا رسیدن به خودکفایی کامل از واردات این محصول خبر داد.
معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره ایدرو نیز در این مراسم گفت: ارزش قراردادهای امضا شده در میز چهارم قریب به ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد است که داخلی سازی این قطعات سالانه ۶۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: این قراردادها بین ۳۶ سازنده توانمند داخلی برای بومی سازی ۵۵ قطعه – پروژه خودروهای دو خودرو ساز بزرگ داخلی منعقد شده است.
گفتنی است پتروشیمی خوزستان به عنوان تنها تولید کننده پلیمرهای مهندسی در کشور سالانه ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن پلی کربنات و ۱۰ هزار تن انواع رزین های اپوکسی را دارد که این میزان پاسخگوی نیاز داخلی این محصولات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.