×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

رضایی با اعلام اینکه تاکنون ۶۱۳۴هکتار توسط وزرات راه شناسایی و احصا شده و برای ۱۳۰۰ هکتارسند صادر شده است گفت:در هفته آتی در استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، اصفهان و ایرانشهر ۸۵۰هکتار سند صادر می‌شود.
کیوسک خبر ـ به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تقی رضایی، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درگفتگوی نیمروزی شبکه خبر در مورد شناسایی زمین و ثبت اراضی اظهار کرد: بعد از حضور رئیس جمهور در ستاد وزارت راه و شهرسازی و دستورات اکید ایشان تفاهمنامه ای در مورد اجرای حد نگار میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضا رسید.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بعد از این تفاهم نامه کارگروه‌هایی با بودجه ۲۰۰میلیون تومان در استان‌ها برای عملیات نقشه برداری تشکیل شد.

به گفته رضایی بسیاری از اراضی که وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های دولتی دارند مستند سازی نشده و سند ندارند .

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه محدودیتی برای تامین اعتبار این موضوع وجود ندارد، افزود: با انجام عملیات نقشه برداری اسناد تک برگی زمین های دولت را اخذ می کنیم که این اقدام، اقدام بزرگی بود.

وی با اعلام اینکه ۱۳۰۰ هکتار سند کامل در اختیار وزارت راه و شهرسازی است بیان کرد: پیش از حضور آقای رئیس جمهور حدود ۵۰۰ هکتار در سند در اختیار وزراتخانه بود که اکنون بیش از صد درصد سند در اختیار است.

رضایی شناسایی و ثبت اراضی را مربوط به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، علوم و کار عنوان کرد و گفت: تاکنون ۶۱۳۴هکتار توسط وزرات راه شناسایی و احصا شده و برای ۱۳۰۰ هکتارسند صادر شده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: در هفته آتی درسه استان شمالی گیلان، گلستان، مازندران ، اصفهان و ایرانشهر ۸۵۰هکتارسند توسط کارگروه استانی مورد بررسی قرار گرفته و اسناد صادر می شود.

رضایی با اشاره به اینکه در جلسه با سازمان ثبت، دستور اکید برای اجرای مُر قانون به همه سازمان های ثبت ابلاغ شده است، گفت: اگر اختلافی پیش آمددث در مرجع رسیدگی به حل اختلاف ادارات باید رسیدگی شود.

وی گفت: در جلسه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک وزرات راه پیشنهاد داده بود که یک نفر به عنوان مسئول ماده ۱۰ در ادارات ثبت حضور داشته باشد که با دستوررئیس سازمان ثبت یک نفر در دوایر ثبتی مسئول ماده ۱۰ است.

رضایی در مورد مسئولین حدنگار دوایر ثبتی در شناسایی اراضی گفت: مسئولین حد نگار در ادارات ثبت این توانایی را دارند که مارا در شناسایی کمک کنند که با دستور رئیس سازمان ثبت این اتفاق رخ داد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: آیین نامه ای فی مابین وزارت راه شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک در حال تدوین است که ظرف دو هفته آتی ابلاغ خواهدشد.

رضایی میزان کل اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی به اضافه سازمان ثبت اسناد را بیش از ۳۰هزار هکتار در سطح کشور پیش بینی کرد و گفت: اراضی دستگاهای دولتی در سطح کشور زیاد است که باید قانون حد نگار اجراشود. بعضی از دستگاه‌های دولتی زمین دارند ولی سند ندارند که با همکاری وزرات اقتصاد می توان به عدد و آمار دقیق رسید.

وی گفت: بعداز دستور رئیس جمهور هفته گذشته دستور جدیدی به وزراتخانه ابلاغ شد، مبنی بر زمین‌هایی که از وزارت علوم گرفته می شود که به منظور جلب و جذب نخبگان و حمایت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از همین اراضی برای تامین مسکن آنها استفاده شود.

رضایی با اشاره به تفاهم نامه ای که با نیروهای مسلح منعقد شده گفت: ازچهار میلیون واحد مسکونی۵۰۰هزار واحد توسط نیروهای مسلح ساخته خواهد شد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در پایان تصریح کرد: اگر ظرف دو هفته آینده اسناد ۸۵۰هکتار دراستان شمالی گیلان، گلستان، مازندران ، اصفهان و ایرانشهر صادر نشود، دستگاه‌ها به کمیسیون عمران مجلس معرفی خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.