×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

صنعت بیمه یکی از شاخص های توسعه یافتگی و پشتیبان همه فعالیت هاست . براساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله صنعت بیمه ‌ایران در افق ۱۴۰۴، صنعتی است اقتصادی، عدالت محور، پایدار، سالم و قابل اعتماد، برخوردار از اخلاق حرفه‌ای و عجین شده با جامعه که اطمینان را برای روند طبیعی زندگی آحاد مردم ایران و چرخه فعالیت‌های اقتصادی کشور به شیوه‌ای آسان، سریع، مشتری مدار و با کمترین هزینه و به شکلی همه‌جانبه تامین کرده و ضمن تعامل سازنده و موثر در سطح بین‌الملل در جایگاه اول صنعت بیمه بین بیمه‌گران منطقه آسیای جنوب غربی باید قرار گیرد. در این خصوص با رشید لشکری کارمند شعبه چابهار به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

* خودتان را معرفی کنید؟

 اینجانب رشید لشکری کارمند شعبه چابهار ساکن و اهل چابهار با سابقه ۲۵ سال فعالیت در صنعت بیمه 

*چرا و چگونه بیمه حافظ را انتخاب کردید؟

از سال ۱۳۷۳ لغایت ۱۳۷۸ در اداره صدور و مسئول صدور بیمه نامه کلیه رشته ها و در سال ۱۳۷۸ لغایت ۱۳۹۸ بعنوان کارشناس و کارمند بیمه ایران معین شعبه چابهار مشغول بکار بوده ام و با توجه به قطع همکاری با شرکت بیمه ایران معین بعلت ایجاد تغییرات در ماهیت فعالیت و تعدیل حداقل ۵۰ درصد نیروی کاری آن شرکت و نیز اعلام و اطلاع از جذب نیرو توسط شرکت بیمه حافظ با عنایت به سوابق و تجربه کاری، موفق به استخدام در شرکت بیمه حافظ شده و تا امروز مشغول بکار می باشم.

*از نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف شرکت برایمان بگوئید؟

شرکت بیمه حافظ بعنوان اولین شرکت خصوصی فعال در مناطق آزاد و و یژه اقتصادی و نیز اهمیت بیمه گذاران از معافیت پرداخت ارزش افزوده در جمع  مردم شهرستان چابهار کاملا شناخته شده می باشد و اهمیت ارتباطات قومی منطقه نیز موجب آشنائی بیشتر مردم خارج از شهر چابهار نیز شده است. از سوی دیگر همکاری شرکت بیمه حافظ با منطقه آزاد چابهار در خصوص صدور بیمه های مسئولیت عدم خروج نیز مزید بر علت شده که تمامی افرادی که از خودرو پلاک منطقه استفاده می کنند با بیمه حافظ آشنائی پیدا کنند لیکن عواملی در گذشته الخصوص سالهای ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۷ عدم پرداخت خسارت بموقع ذهنیت خوبی از خود بجا نگذاشته و نیز شبکه فروش ایجاد شده از مشکلات و نقاط ضعف بوده است. ایجاد و تقویت شبکه فروش نیز بسیار سخت می باشد و تبلیغات مکرر نیز میتواند به موضوع کمک نماید.

*چقدر سازمان را برای توسعه کاری کارکنان متعهد می دانید؟

در مدت زمانی که با شرکت بیمه حافظ همکاری دارم برنامه رو به رشد و اهداف از پیش تعیین شده نیز موجب گردیده تغییرات بسیاری در توسعه کار ایجاد گردد و این موضوع قطعا در توسعه کاری کارکنان تاثیر گذار بوده و موجب امنیت شغلی گردیده است.

*نیازهای آموزشی مورد نیاز شما در خصوص امورات سازمانی توسط شرکت برآورده می شود؟

بطور کلی ایجاد اختیارات نیاز بروز شدن با صنعت می باشد و اهمیت زیادی برای کارکنان داشته و قسمتی از نیازهای اموزشی را تامین نموده لیکن مواردی همانند شیوع بیماری از انجام و استفاده کلاسهای اموزشی جلوگیری نموده است.

*عملکرد شرکت را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

با توجه به شرایط کاری و مقایسه عملکرد ایام مشابه و نیز حضور مسئولین فعال در ستاد شرکت نشان گر عملکرد مناسب شرکت رو به رشد را نشان میدهد.

*در بدو استخدام انتظارات شما از سازمان چه بود و تا امروز چه میزان از انتظاراتتان برآورده شده است؟ و آیا خود انتظارات مورد نظر شرکت را برآورده ساخته اید؟

از بدو استخدام با توجه به شرایط کاری و همچنین علاقه به این شغل، در ایجاد پیشبرد اهداف شرکت نسبت افزایش پرتفوی انجام وظیفه می نمایم. انتظار داریم در مقابل حق بیمه ای که می گیرم و تعهدی که می پذیریم بهترین خدمت را ارائه دهیم . و به نوبه خود سعی در انجام وظایف بوده و حل مشکلات کاری داشته که در اسودگی خاطر به امورات روزانه کاری خود برسیم.

*مشکلات اقتصادی پیش آمده ناشی از بیماری کرونا و تحریمهای تجاری چه تاثیری بروی فروش، بروز خسارت و ارائه خدمات شعبه به مشتریان داشته است؟

با نگرش به محرومیت های این منطقه نشاط مردم در انجام کار اقتصادی بیشتر چشم گیر است لذا افزایش نرخ ارز ناشی از تحریم های ایجاد شده و تعداد مسافران و تاجران خریدار اجناس منطقه را محدود نموده و شیوع بیماری نیز مزید بر علت شده است که تاثیر بسیار زیادی بر درآمد کلیه مردم منطقه داشته باشد. این موضوع وارد کنندگان را به درامد کم سوق داده و در این مسیر درآمدهای مجموعه افراد مشغول در این کار را محدود و درآمد آنها را محدودتر نموده است لذا قطعا تاثیر بسیار زیادی در کار فروش بیمه داشته است و حتی تقریبا ۵۰ درصد صنایع منطقه را به تعطیلی کشانده و موج بیکاری را در منطقه ایجاد نموده است.

*پشنهادات و نقطه نظرات خود را جهت بهبود و ارتقاء عملکرد شعبه و شرکت بیان کنید؟

این موضوع را در دو بخش میتوان تقسیم کرد: ارزیابی به جهت تشویق و ترغیب نمایندگان و بالعکس حذف افراد بی انگیزه با الحاظ نمودن طرحهای تشویقی برای نمایندگان فعال همانند ارائه تابلو های نمایندگان و یکسان سازی طرح و استفاده این موضوع و یا سایر موارد تشویقی و دربخش دوم تبلیغاتی ماندگار درسطح منطقه همانند ساخت سازه بیلبورد تبلیغاتی که در دراز مدت در خدمت شرکت قرار داشته باشد.

وسخن پایانی :

با نگرش به توجه ویژه مسئولین در ارتقا فعالیت شرکت و نفوذ در سایر مناطق امیدوارم با همکاری که با شرکت داریم شرایطی ایجاد گردد که پرداخت خسارت زیاندیدگان به روز انجام گردد و با ماندگاری امنیت شغلی به همراه ارتقا شغلی شاهد قرار گرفتن شرکت درسطحی متعالی تر باشیم و نیز موجب ایجاد اشتغال بیشتر در سطح منطقه و کشور گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.