×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت های بیمه ساماندهی شبکه فروش و تعامل آنها با استارت آپ های بیمه ای را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در این نشست که به میزبانی شرکت بیمه پارسیان برگزار شد، دکتر علی استاد هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: صنعت بیمه در کشور ما به رغم قدمت طولانی در برخی لز حوزه ها با  کاستی هایی روبرو است که برون رفت از مشکلات موجود همدلی و هم افزایی تمامی ارکان صنعت بیمه را می طلبد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که جایگاه صنعت بیمه کشور باید در سطح منطقه ارتقا یابد، تصریح کرد: ایجاد اصلاحات فنی و پایبندی به استانداردها و بهره گیری از فناوری های روز دنیا از نیازهای جدی صنعت بیمه به شمار می رود.
وی با اذعان به برخی موانع در حوزه بهره برداری از داده های ارزشمند صنعت بیمه از ضرورت ساماندهی در این خصوص سخن گفت و از تلاش گسترده مرکز فاوای بیمه مرکزی برای رفع این کاستی ها و یکپارچه سازی داده ها خبر داد.
دکتر استادهاشمی خاطرنشان کرد: انباشت داده ها بدون تحلیل و بهره گیری از آنها هیچ توجیهی ندارد و باید از بانک داده های صنعت بیمه به درستی استفاده کنیم.
رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از دیدگاه های روشن و شفاف اعضای شورای هماهنگی بیمه و شبکه فروش استان فارس در خصوص مسائل روز صنعت بیمه اظهار داشت: تحول در صنعت بیمه در گرو همراهی نیروهای انسانی متخصص در ستاد و شبکه فروش است. بیمه مرکزی نیز در همین راستا با فراهم سازی شرایط ارتقا برای نیروهای داخلی سعی در جانشین پروری داشته و در نظر دارد با بهره گیری از سرمایه های انسانی کارآمد، جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور را  بازیابی کند.
سکاندار صنعت بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ساماندهی شبکه فروش و نوع تعاملات با استارت آپ های بیمه ای اشاره کرد و گفت: شبکه فروش، بازوی توانمند شرکت های بیمه محسوب می شود و شرکت های بیمه باید برنامه مدونی برای آموزش و تقویت شبکه فروش خود داشته باشند و برای تعامل آنها با استارت آپ های بیمه ای برنامه ریزی کنند.
وی افزود: نهادناظر نیز با اصلاح و به روزرسانی آیین نامه ها و دستورالعمل ها، سعی دارد با ایجاد عدالت و فضای تعاملی، مسیر توسعه صنعت بیمه را هموار کند.
دکتر استادهاشمی، آگاهی ناقص برخی دستگاه های کشور از مفاهیم بیمه ای را از عوامل رشد ناکافی ضریب نفوذ بیمه اعلام کرد و از بیمه گران خواست تا تعامل بیشتری با ارگان ها و سازمان های اثرگذار، داشته باشند.
وی در همین راستا از اعضای شورای بیمه استان ها خواست تا با بهبود سطح تعاملات منطقه ای به فرایند همگانی سازی محصولات و خدمات بیمه ای کمک کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر رعایت ارائه نرخ و شرایط فنی به بیمه گذاران، تصریح کرد: جذب پرتفوی و تولید حق بیمه به هر قیمت هیچگونه توجیه منطقی ندارد و باید صدور بیمه نامه ها به گونه ای باشد که فرایند پرداخت خسارات با مشکل روبرو نشود.
علی استادهاشمی در پایان از امنیت داده ها به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های صنعت بیمه یاد کرد و گفت: برای صیانت از حقوق بیمه گران و بیمه گذاران باید زیرساخت های فناوری اطلاعات در صنعت بیمه به صورت گام به گام تقویت شود.
گفتنی است در این نشست، سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان، رئیس و اعضای شورای هماهنگی استان فارس و تنی چند از نمایندگان شبکه فروش نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.