×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شاگرد اول های آذرماه بورس کالا معرفی شدند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از «کالاخبر»؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۵۱۱ هزار و ۵۴۰ تن انواع ورق شامل ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه، رنگی و قلع اندود و نیز تختال ارزشی معادل ۱۰۵ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال را به ثبت رساند. فروش این شرکت در آذر ماه به لحاظ حجم و ارزش از آبان ماه فراتر رفته است. فولاد مبارکه جایگاه نخست را حفظ کرد و برترین شرکت به لحاظ حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در نهمین ماه از سال جاری شد.

پس از فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۱۸ هزار و ۴۱ تن انواع محصول از جمله مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها در تالار داخلی به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال جایگاه دوم را حفظ کرد. این شرکت با احتساب فروش های صادراتی مس کاتد خود در مجموع ۳۴ هزار و ۴۱ تن فروش در رینگ داخلی و صادراتی بورس کالا داشته و ارزشی نزدیک به ۷۴ هزار میلیارد ریال را برای خود رقم زده است.

شرکت فولاد خوزستان با دادوستد ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تن تختال و شمش بلوم به ارزش ۲۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال همچون ماه قبل رتبه سوم را حفظ کرد و بعد از این شرکت، پالایش نفت بندرعباس با فروش ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ تن انواع وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس قرار گرفت که ارزشی بیش از ۱۹ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال را رقم زد و چهارم شد.

پالایش نفت اصفهان نیز با معامله ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات و گوگرد گرانوله در جایگاه پنجم قرار گرفت. ارزش معاملات این شرکت در آذر ماه ۱۵ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۵۵ هزار و ۵۲۵ تن انواع محصول پلی اتیلن و نخ پلی استر، موفق به ثبت ارزش ۱۵ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریالی شد و ضمن افزایش حجم معاملات، جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

پالایش نفت تهران که در ماه آذر ماه ۱۳۸ هزار و ۵۱۰ تن لوب کات سبک و سنگین، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله معامله کرده بود با ثبت ارزش ۱۴ هزار و ۲۱ میلیارد ریال هفتم شد.

فولاد هرمزگان نیز با ثبت معامله ۹۰ هزار تن تختال ارزش ۱۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریالی را رقم زد و جایگاه هشتم را از آن خود کرد. پس از آن ذوب آهن اصفهان با ثبت معامله ۸۳ هزار و ۱۴۵ تن انواع میلگرد و تیرآهن، ریل و بنزن نهم شد و در نهایت نیز پتروشیمی بندر امام با ثبت معامله ۳۳ هزار و ۹۷۳ تن پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن سنگین و سبک، زایلین، استایرن بوتادین و بنزن به ارزش ۱۱ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.