×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با پیگیری بانک مسکن در یکی از پرونده های بزرگ ابربدهکاران بانکی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون درهم به نفع سیستم بانکی شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بانک مسکن- هیبنا؛ امروز برای نخستین بار اولین جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل بانک مسکن با «بانوان مدیر» این بانک برگزار شد. این نشست با حضور دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل، وحید ایمانی مدیر امور حوزه ریاست و روابط عمومی، مجتبی فراهانی معاون منابع انسانی و بیش از ۵۰ نفر از بانوان مدیر در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد.

سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن ضمن تسلیت ایام فاطمیه به نقش پررنگ بانوان در خانواده و جامعه تأکید کرد و سخنی را از امام راحل نقل کرد: «حضرت فاطمه (س) معجزه تاریخ و افتخار عالم است.».

او در ادامه با بیان اینکه علاقه‌مند به مشارکت بانوان در تصمیم‌گیری‌های بانک است، گفت: بانوان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ارزشمند باشند و هنگام انتصاب برای سمت‌های مدیریتی و معاونتی بانک مسکن، در مواردی که همکار خانم و آقا در یک رده قرار گیرند و با در نظر گرفتن محدودیت‌های بانوان، آن‌ها در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در هیچ جلسه‌ای تبعیض جنسیتی نخواهیم داشت و بیش از همیشه به نقش و حضور جدی بانوان بانک مسکن تأکید می‌کنیم؛ همچنین، برنامه‌های آموزش بانکداری برای ارتقای جایگاه بانوان بانک مسکن در نظر داریم و هیچ سقفی برای ارتقای شغلی شما در بانکی که بنده به عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌کنم، وجود نخواهد داشت و ماحصل این اتفاقات، ایجاد بانکی متفاوت و ارزشمند در سیستم بانکی خواهد بود.

تکمیل پروژه قرچک در کوتاه‌ترین زمان

وی با بیان اینکه پروژه قرچک بانک مسکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سال جاری به اتمام رسید؛ گفت: این پروژه از این جهت حائز اهمیت است چرا که مورد تصدیق ریاست جمهوری کشور و وزرا قرار گرفت؛ علاوه بر این موضوع، پروژه‌ای که به گفته برخی مهندسان نیازمند ۱۵ ماه بود، با همت بانک مسکن ظرف یک ماه به اتمام رسید.

حسینی ادامه داد: شخصاً ۱۲ بار به صورت حضوری به قرچک مراجعه کرده و از نزدیک و به صورت جدی پیگیر این پروژه و تلاش همکاران خود بودم و این نشان دهنده این است که همکاران بانک ما در بانک مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن می‌درخشند و پروژه قرچک به مثابه یک فرهنگ برای مهندسین ما درجهت تسریع در انجام پروژه‌ها شده است.

تشکیل ۳ معاونت جدید در بانک مسکن

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود کوربنکینگ یا سامانه بانکداری متمرکز ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی و طبق وعده همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات بانک مسکن، امکان استفاده از نئوبانک ما در عید سال آینده فراهم شود.

حسینی با اشاره به تشکیل ۳ معاونت جدید در بانک اذعان داشت: معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی امور شرکت‌ها، معاونت بین‌الملل بانک و معاونت بانکداری شرکتی در بانک ایجاد شد تا بدین طریق بتوانیم شعبات ارزی را فعال کنیم تا بدین طریق از طریق چرخش ارزی، چرخش ریالی برای بانک ایجاد شود؛ همچنین بتوان با شرکت‌ها برای جذب منابع مالی رایزنی کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید داشت: بانک مسکن طی ۲ سال نزدیک به ۷۰ همت از منابع بانک را در قالب طرح \”نهضت ملی مسکن\” پرداخت نقدی کرده و این میزان در قیاس با پرداخت ۵۲ همت طرح مسکن مهر در ۸ سال بسیار چشمگیر است؛ بنابراین، هدف از راه‌اندازی معاونت بانکداری شرکتی ما جذب سپرده است تا از فشار نقدینگی وارد شده به بانک جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به برنامه‌های بانک مسکن برای افزایش جذب سپرده‌های خود بیان کرد: اکنون با فعالان بزرگی مانند شرکت ملی مس، ایران خودرو و گروه صنعتی گلرنگ در حال مذاکرده و عقد قرارداد هستیم؛ علاوه بر این موضوع، طبق آخرین صحبت‌هایی که با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار داشته‌ایم، خواهان افزایش سهم مسکن در بازار سرمایه هستیم؛ همچنین، از شخص ریاست جمهوری برای افزایش سرمایه بانک مسکن دستور گرفته‌ایم.

حسینی تصریح کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال جاری، بانک مسکن متفاوتی را خواهیم داشت و طبق صحبت‌های اخیری که با مسولان وزارت راه و شهرسازی داشته‌ام، تأکید داشتم تا منابع مالی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی وارد بانک مسکن شود و بدین طریق شاهد گردش مالی این بخش در بانک مسکن باشیم.

وی ضمن قدردانی از حوزه حقوقی بانک مسکن عنوان کرد: پرونده‌های مربوط به ابربدهکاران بانکی که ۱۳ سالی در دادگاه که مفتوح بودند، با پیگری‌های انجام شده بانک مسکن، رای قطعی صادر شده و نه تنها بانک مسکن بلکه تمام شبکه بانکی کشور از این رای ذینفع شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه گروه اعزام یکی از پرونده‌های شبکه بانکی است، ادامه داد: بعد از صدور رای به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون درهم محکومیت این گروه شده و به عبارتی ۲۲ همت به نفع سیستم بانکی شده است.

ما قانون مدار کار می‌کنیم

وی با بیان اینکه ما قانون مدار کار می‌کنیم؛ تأکید داشت: شبکه بانکی نباید در کسب سهم از بازار دست به رفتار‌هایی خارج از قانون بزند و به نوعی خودزنی کند و با افزایش نرخ سود بانکی تعریف نشده، رفتار‌هایی خلاف قانون از بانک‌های کشور سر بزند.

حسینی بیان کرد: سامانه داشبورد مدیریتی بانک مسکن باید در اختیار همه همکاران ما در این بانک قرار گیرد و درخواست‌های مدیران شعب در یک فضای الکترونیکی به دست ما برسد.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به منظور تکریم جایگاه کارمندان بانک به افزایش تفویض اختیارات خود در این بانک اشاره کرد و افزود: در فاز اول ۵۴ اختیار را به مسئولان زیرمجموعه‌های خود تفویض کردیم و درصدد این بودیم که به گونه‌ای نباشد که تمام اختیارات تنها به مدیرعامل ختم شود؛ همچنین اصلاحاتی در سیستم ارزیابی بانک انجام دادیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.