×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، درسال ۱۳۹۸  تعداد ۲۱۲۰ فقره طرح  واجد شرایط توسعه و احداث گلخانه  با مساحت ۱۴۴۳ هکتار توسط این بانک مصوب و عقد قرارداد شد که پیش بینی می شودمیزان اشتغال حاصله ۱۴۴۳۰ نفرباشد.

این گزارش می افزاید: در سال۱۳۹۸ مبلغ ۳۲۹۲۴ میلیارد ریال برای طرح های مصوب و عقد قرارداد شده تامین مالی شد که از این میزان، برای احداث و توسعه ۱۴۰۰ واحد گلخانه با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار ،  20174 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شد و الباقی نیز در حال پرداخت است.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت  توسعه گلخانه‏ ها و لزوم حمایت از این گونه طرح ها در کشورو با توجه به شرایط اقلیمی و مزایای کشت گلخانه ‏ای، حمایت از توسعه  این طرح ها درسال ۱۳۹۸در اولویت برنامه های بانک کشاورزی قرارداشت و سهم قابل توجهی از اعتبارات این بانک را نیز به خود اختصاص داد وبه تبع آن،  نقش این بانک را در افزایش تولید محصولات گلخانه ای بسیار مهم و پررنگ کرد.

خاطر نشان می شود،این اولویت به قوت خود باقی است وبانک کشاورزی در برنامه سال۱۳۹۹ خود  وپیرو سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی ،منابع چشمگیری را برای پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه ای وحمایت از توسعه چنین طرح هایی اختصاص داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.