×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، محمدمهدی تندگویان افزود: راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی در مجموعه تشکل‌های جوانان، احداث شبکه کارآفرینی و استارت‌آپی جوانان، شبکه امداد و نجات جوانان و راه‌اندازی گروه‌های تخصصی فعال، شبکه گروه‌های جهادی در حوزه جوانان و افزایش شمار تشکل‌ها (از ۱۰۰ تشکل به بیش از ۳ هزار تشکل) از اقدامات مهم جامعه جوانان در این دولت است.

وی ادامه داد: تنظیم بازار گردشگری داخلی با مدل گردشگری ارزان به همراه استفاده از فضاهای بوم‌گردی جهت سیاست‌گذاری جوانان فعال، جذب و تنظیم بازار داخلی برای سفرهای استانی جوانان نیز از برنامه‌های اثرگذار این جامعه محسوب می‌شود.

به گفته تندگویان، گردش پذیری خارجی نیز در این عرصه به سبب شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

وی همچنین راه‌اندازی شبکه کارآفرینان جوان به منظور مشارکت در مباحث آموزشی و اجتماعی و همچنین ثبت شرکت، راه‌اندازی سایت سمن با هدف تامین منافع اجتماعی و ملی، طرح تربیت و توانمندسازی دستیاران جوان مدیران رل از دیگر اقدامات جامعه جوانان عنوان کرد.

تندگویان اضافه کرد: براساس این طرح، چهار جوان (مطابق با آیین‌نامه مصوب) به عنوان عضو ثابت و کارورز به منظور آشنایی با وظایف نقش‌ها در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان حضور می‌یابندو این اقدام سبب پایش مطالبات جوانان یک استان، تبدیل به مصوبه عملیاتی و یک رفع آسیب اجتماعی است.

وی با اشاره به کیفی‌سازی و کمی‌سازی ستادهای ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: افزایش شمار برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان (دستیبابی به عدد ۸۰ درصدی از ۳۳ درصد)، رسیدن به تعداد جلسات (موظفی) استاندارد و حضور بالاترین مقام دستگاه در استان‌ها، شهرستان‌ها و کشورها نیز در دولت تدبیر وامید محقق شد.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، مجموع اعتبارات جامعه جوانان نیز از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۱۲۰ میلیارد تومان طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.

راه‌اندازی ۷ هزار شغل به همت جامعه ورزش و جوانان با هدف توسعه فرهنگ تشکل‌گرایی

تندگویان تصریح کرد:‌ راه‌اندازی هفت هزار کسب وکار با هدف کاهش مهاجرت از روستا به شهر با کمک اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز در سال ۹۸ به انجام رسید.

وی افزود: به منظور تشکیل کسب وکارهای اقتصادی به هر تشکل تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از طرف صندوق کارآفرینی امید و ۳۰ میلیون به هر عضو کارگاه از طریق و بانک قرض‌الحسنه رسالت (به همراه پیش خرید تولیدات فرهنگی و…) نیز اهدا می‌شود.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، این مبلغ برای طرح‌های اختصاصی استان‌ها تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: احداث مراکز منش جهت آموزش صاحبان ایده برای تبدیل یک طرح اقتصادی به اشتغال نیز که با برگزاری دوره‌های آموزشی (با همکاری جهاد دانشگاهی کشور) همراه است، از اقدامات اثربخش جامعه جوانان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.