×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار سرلشگر پاسدار سیدیحیی «سیدیحیی رحیم‌صفوی» روز جمعه در حاشیه هفدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز هفدهمین مجمع عمومی خیرین مربوط به حوزه سلامت را در خیریه امدادگران عاشورا برگزار کردیم. خیریه امدادگران عاشورا از مجموعه دوستان و همکارانی که طی سال‌ها دفاع مقدس در حوزه امدادگری، درمان، پزشکی و پرستاری فعالیت داشتند و همچنین عزیزان بهداری سپاه تشکیل شده است.

 دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه افزود: آنچه که ما برای سال ۹۹ دنبال می‌کنیم گسترش حوزه امدادگری برای بیماران صعب العلاج و به طور خاص بیماران سرطانی است. تاکنون حدود ۱۷ هزار مددجو داریم و قصد داریم این تعداد را به حدود ۲۵ هزار نفر در سراسر کشور افزایش دهیم. ما در ۲۹ استان و برخی از شهرستان‌ها شعبه داریم و در مجموع ۴۵ شعبه در سراسر کشور اکنون فعال هستند.

رییس هیات مدیره خیریه امدادگران عاشورا تصریح کرد: در گام دوم قصد داریم تعداد بیمارانی را که تحت پوشش ما هستند، از ۷۰ به ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۹ افزایش دهیم. به غیر از حوزه درمان ما کمک‌هایی به عنوان وام به بیماران برای تامین دارو می‌دهیم. ما سالیانه حدود یک میلیارد وام می‌دهیم و قصد داریم آن را به ۲ میلیارد تومان در سال افزایش دهیم. خیریه ما کاملا با کمک‌های مردمی اداره می شود و بودجه دولتی نداریم.

وی افزود: بعضی از خیرین به ما یک میلیارد وام می‌دهند و می‌گویند شما با این پول کار کنید و سود آن برای خودتان؛ ما نیز در موسساتی در بیرون از خیریه در چهارچوب قانون با این پول کار می‌کنیم و سود آن را به هزینه‌های درمانی اختصاص می‌دهیم. از سوی دیگر به بیماران سبدهای ارزاق نیز می‌دهیم یا بعضا به بیماران کمک‌های دارویی می‌کنیم. حدود ۵۵ بیمارستان در سرتاسر کشور خدمات پزشکی مجانی به بیماران ارائه می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: خیریه امدادگران عاشورا به دنبال هم‌افزایی و تعامل با تمام خیریه‌ها در حوزه تامین دارو و درمان بیماران نیازمند است. خیریه ما حساب رسی قانونی دارد و وزارت اقتصاد فردی ثابت در خیریه دارد. موسسه ما شفافیت مالی دارد.  

رحیم‌صفوی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد بیماران به ویژه بیماران سرطانی روبه افزایش است، گفت: در حوزه پیشگیری، وزارت بهداشت باید تلاش خود را به کار گیرد. موسسه ما نیز این امر را در برنامه خود جای داده است. امیدوار هستیم مردم در هر حدی که می‌توانند به یاری خیریه‌ها بشتابند.

در مراسم شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شاهد مشارکت ۵۰ میلیونی مردم بودیم

وی افزود: سوار شدن چرخه فقر و بیماری روی یکدیگر، می‌تواند زندگی‌ها را نابود کند. ما به دنبال این هستیم تا چرخه فقر را متوقف کنیم. خیریه ما یک خیریه مردمی است اما توانمندی‌های بالایی دارد. ما مردم را می‌شناسیم. مردم ما خیر و عاطفی هستند. در مراسم شهادت سردار سلیمانی شاهد مشارکت ۵۰ میلیونی مردم بودیم. این نشان می‌دهد که مردم ما احساساتی مثبت و تاثیرگذار دارند. اگر مردم در حوزه درمان به کمک دولت بیایند، می‌توان گام های بزرگی برداشت.

رحیم‌صفوی افزود: اگر مردم در هر محله و روستا و شهر به کمک بیماران بیایند و کمک‌های عاطفی نظیر پختن غذا و یا عیادت انجام دهند یا حتی به یک مریض گل دهند، در روحیه آنان بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: ملت ایران، بهترین ملت جهان هستند. امام بزرگوار ما فرمود مردم ما از زمان پیامبر و امیر المومنین بهتر هستند. ما مردمی با فرهنگ و تمدن و شعور بالایی داریم. امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت بالایی که داریم بتوانیم به واسطه کمک مردم مشکلات را کنار زده و پیش برویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.