×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ساماندهی فعالیت های پژوهشی شهرداری تهران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جلسه ای با شهردار منطقه ۱۳ ، سه رویکرد مهم این مرکز در زمینه دانش محور نمودن و کاربردی کردن طرح ها و پروژه ها را تشریح و احکام رئیس و دبیر شورای پژوهش این منطقه را اهدا کرد .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، جلسه شورای معاونان منطقه ۱۳ و صد و شصت و هفتمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ شهرداری تهران به میزبانی منطقه ، با حضور محمد رئیسی ، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیات همراه ، شهردار منطقه ، جمعی از معاونین و مدیران در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد .
در این جلسه ، محمد رئیسی ، رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با بیان اینکه این مرکز به عنوان بازوی فکری و پژوهشی شهرداری تهران سه رویکرد جدید را با توجه به سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران دنبال می کند گفت : یکی از این رویکرد ها ، رویکرد تمدنی است که در راستای اهداف شهرداری تهران و در قالب توجه به آموزه های آئینی و استفاده از ظرفیت های بومی پیگیری می شود.
او فعال سازی ظرفیت نخبگان در قالب هیات اندیشه ورز را از دیگر رویکرد های مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران برشمرد و افزود : در نظر داریم با راه اندازی شبکه ای از نخبگان در مناطق شهر تهران به عنوان بازوی اجرایی این مرکز ،شهر تهران را با استفاده از این پتانسیل اداره کنیم ، چرا که بعضی مواقع مجموعه مدیریت شهری درگیر مسائل اجرایی می شود و نخبگان می توانند در زمینه فکری با نقد عملکرد شهرداری ، گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف ، یاریگر مدیران شهرداری برای پیشبرد امور باشند و بدین ترتیب ، نظام نامه این مرکز در خصوص رویکرد مذکور به زودی ابلاغ می شود.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با اشاره به اهمیت کاربست های پژوهشی مناطق ادامه داد : برای به ثمر رساندن تلاش های پژوهشی ، کمیته کاربست را تشکیل می دهیم تا ضمن ارزیابی عملکرد همکاران ، نتایج این طرح ها که وقت و هزینه صرف آنها شده را در امور شهر عملیاتی کرده تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود .
محمد هادی علی احمدی ، شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه ،مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران، یکی از مراکز مهم که با رویکرد جدید و تحولات رخ داده ، افق روشنی پیش روی خود دارد خاطر نشان کرد : اقدامات زیادی در منطقه انجام شده که هر کدام یک از آنها می تواند به عنوان به موضوع پژوهشی مطرح شود و منطقه ۱۳ آمادگی دارد ، کار مشترکی و جدیدی را برای همکاری با مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران انجام دهد .
در ابتدای این جلسه ضمن معرفی کمیته پژوهش ، نظام نامه پژوهشی ابلاغی شهرداری تهران ، ماموریت نظام نامه پژوهشی و اعضای شورای پژوهش و نوآوری ، اهداف و وظایف شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ گانه اعلام و در نهایت عناوین پروژه های انجام شده منطقه ۱۳ مطرح شد. ضمن اینکه از ۱۶۵ جلسه برگزار شده شورای پژوهش در مناطق ۲۲ گانه ، نه جلسه در منطقه ۱۳ برگزار شده و این منطقه در بین مناطق ۲۲ گانه از بیشترین عناوین پژوهشی برخوردار بوده است.
در پایان نشست ، احکام شهردار منطقه ۱۳ به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۳ و معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی به عنوان دبیر شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۳ از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.