×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز به بهره‌برداری رسید.
کیوسک خبر ـ معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه در استان خوزستان خبر داد و افزود: این بخش تخصصی مگا آی‌سی‌یو با ظرفیت ۴۰ تخت‌خواب به همت بنیاد برکت راه‌اندازی شده و در بخش اورژانس بیمارستان گلستان اهواز آماده سرویس‌دهی به بیماران است.
محمد مهجوری خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این بخش مراقبت‌های ویژه ۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی تاکید کرد: بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی شده از نیروهای مختصص و آموزش‌دیده بهره‌ می‌برد و دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله ونتیلاتور، تجهیزات مانیتورینگ، لوله‌های تغذیه، درن‌ها و کاتترها است.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان توضیح داد: تا به امروز ۴۷ مرکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار پزشکی استان شده است.
مهجوری یادآور شد: ۲ مرکز بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان خوزستان با مشارکت بنیاد برکت در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: تعهد بنیاد برکت برای ساخت این ۴۹ مرکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال است.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: ۴۹ مرکز بهداشتی و درمانی برکت در استان خوزستان عمدتا در روستاهای شهرهای اندیکا، لالی، مسجد سلیمان، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، ماهشهر، دزفول، هویزه و اهواز افتتاح شده یا در دست ساخت است.
مهجوری با تاکید بر ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی در کشور گفت: ساخت ۲۷۷ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، ۲۳۲ مرکز به بهره‌داری رسیده و ۴۵ مرکز نیز در دست ساخت است.
به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس می‌شود.
مهجوری در پایان یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارت‌خانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.