×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رکورد تولید روزانه خط برش سنگین در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه شکسته شد

به گزارش کیوسک خبر، محمد علیخانی، رئیس خطوط تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: تلاشگران فولاد مبارکه با تلاش و همدلی و در راستای تحقق رشد صنعت و اقتصاد کشور، موفق به شکستن رکورد تولید روزانه خط برش سنگین واحد تکمیل ناحیه نورد گرم این شرکت شدند.

وی در ادامه افزود: خط برش سنگین واحد تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه یکی از ۳ خط برش موجود در این واحد است که با ظرفیت تولید سالیانه ۲۲۰ هزار تن قادر به تولید محصولات ورق برش داده‌شده در محدوده ضخامت ۶ تا ۱۶ میلی‌متر و عرض ۶۰۰ تا ۱۸۵۰ میلی‌متر و طول از ۱ تا ۱۲ متر در گروه‌های مختلف فولادی است.

رئیس خطوط تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این خط در کنار ۲ خط برش سبک دیگر که در آن‌ها ورق با ضخامت‌های ۲ تا ۶ میلی‌متر برش داده می‌شود، نیازهای مصرفی صنایع مختلف داخلی و خارجی اعم از صنایع خودروسازی، صنایع لوازم‌خانگی و صنعتی، صنایع اسکلت فلزی و سوله‌سازی، صنایع ساخت ترانسفورماتور و صنایع ساخت تجهیزات سبک و سنگین را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سالیانه کل خطوط تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه درحدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، ادامه داد: خط تمپر و برش سبک ۱ به‌صورت پیوسته بوده و قادر به دوباره‌پیچی، اتوکشی محصولات نوردگرم (اسکین) است و خط اسکین که نظیر خط تمپر عملیات اصلاح، تسطیح و تقسیم کلاف در آن انجام می‌شود، ظرفیتی بالغ‌بر ۶۰۰ هزار تن در سال را داراست.

علیخانی تصریح کرد: رکورد تولید هزار و ۴۹۱ تن ورق برش‌داده‌شده به یاری خداوند متعال، تلاش، کوشش و هماهنگی قسمت‌های مختلف ناحیه نورد گرم، در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در این خط به ثبت رسید؛ آخرین رکورد ثبت‌شده روزانه تولید در این واحد در ۱۴ مهرماه ۱۳۹۶، به میزان هزار و ۳۰۵ تن ورق بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه ثبت این رکورد مرهون زحمات و تلاش جمعی تمامی همکاران تولید، تعمیرات، دفاتر فنی، کنترل کیفیت و برنامه‌ریزی تولید ناحیه نورد گرم است، اذعان داشت: این موفقیت مهم را به تمامی همکاران و ذی‌نفعان گروه فولاد مبارکه تبریک می‌گویم و از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و زحمات کلیه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی تشکر می‌کنم.