×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همزمان با آغاز نمایشگاه الکامپ، وزیر ارتباطات از نزدیک با دستاوردهای ویژه همراه اول در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال آشنا و همچنین در این بازدید پروژه ربات خودرو خودران نیز رونمایی شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ (Elecomp 2023) صبح امروز یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور، سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین مهمانانی از کشورهای خارجی نظیر الکساندر شویتوف معاون وزیر توسعه دیجیتال ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه برگزار شد.

زارع پور در حاشیه این رویداد، بازدیدی از سالن ۳۵ نمایشگاه که گروه همراه اول در آن حاضر است، داشت و از نزدیک با یوزکیس های مبتنی بر نسل جدید فناوری (۵G) همراه اول آشنا شد و به تعامل با ارائه دهندگان سرویس های حاضر در زون های تخصصی «شبکه و زیرساخت»، «راه حل های کسب و کاری» و «زندگی دیجیتال» پرداخت.

همزمان با حضور عیسی زارع پور در غرفه اپراتور اول تلفن همراه، از «ربات خودرو خودران» که راهبری پروژه آن در مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام می شود، رونمایی شد که زارع پور خطاب به حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، خواستار تدارک فضایی بیشتر و اختصاصی تر برای عرضه این دستاورد در سطح کشور و مخصوصا برای جوانان شد.

این ربات خودرو خودران کامل در ابعاد یک دهم واقعی با قابلیت حفظ حرکت در بین خطوط جاده، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنمایی، موانع ساکن و متحرک، انجام پارک خودکار و مکان یابی است.

پردازش تصویر و شبکه‌های عصبی مربوط به تشخیص علائم و خطوط جاده بر روی مینی کامپیوتر Nvidia و پلتفرم سیستم عامل ربات‌ (ROS) و پیاده سازی حرکت ربات و جا به جایی محرک ها توسط الگوریتم های کنترلی پیاده شده بر روی میکروکنترلر ESP انجام می شود.

«ردگیری و مانیتورینگ کانتینری» دیگر سرویسی بود که در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط متخصصان همراه اول تشریح شد که عملا اقدامی در راستای «جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه، مضر و حتی قاچاق انسان به داخل کشور از طریق اضافه یا کم کردن محتوای کانتینرها» است.

این سرویس یکی از دغدغه های اپراتورهای ترمینال، اپراتورهای پورت، صاحبان کالا، صاحبان خطوط کشتیرانی و نهادهای حاکمیتی، نظارتی و امنیتی است.

این نمایشگاه که با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در حال برگزاری است تا هفتم تیر ادامه دارد،

در این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شناخته می شود و تا هفتم تیر نیز ادامه دارد، علاقه مندان می توانند ضمن مراجعه به سالن ۳۵ که نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور حضور دارد، از نزدیک با سرویس های نوظهور دنیای دیجیتال آشنا شوند.

مقولات «اینترنت اشیاء»، «تماس تصویری بر بستر نسل چهارم یا ViLTE»، «احراز هویت بایومتریک»، «API کنسول همات»، «سامانه رمز ارز»، «کیف پول فراگیر»، «چت بات حج»، «خودنویس هوشمند برای مدیریت صورت جلسات»، «خدمات و محصولات دیتاسنتری»، «مرکز تماس ابری»، «خودروی متصل»، «مدیریت هوشمند انرژی»، «لجستیک هوشمند»، «تماس امن»، «سرویس بی سیم سازمانی»، «استارتاپ های شرکت حرکت اول به عنوان بازوی سرمایه گذاری اپراتور اول تلفن همراه نظیر نت باکس، دیدیمون، نبض و میاره»، «پلتفرم های دیجیتال اوانو، ذره بین و شاد»، «بازی و سرگرمی»، «آی بیمه»، «سیمکارت های گردشگری، انارستان و نوجوان» و «باشگاه مشتریان» از جمله برخی سرویس هایی است که در گروه همراه اول عرضه شده است.

گفتنی است علاوه بر این، در روز نخست برگزاری الکامپ ۲۰۲۳ تعدادی از مسئولان اجرایی و سیاستگذاری کشور همچون «مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، «رضا باقری اصل» دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و مدیرانی از شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه همراه اول بازدید کردند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ها و سرویس های همراه اول در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ به پرتال این رویداد به نشانی https://mci.ir/elecomp مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.