×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در این مراسم شخصیت‌های مختلفی از جمله حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران، اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، حسین فهیمی رئیس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان و همچنین مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و تعدادی از اعضای هیئت مدیره این بانک حضور داشتند.

در ادامه خلاصه‌ای از صحبت‌های هر یک از سخنرانان این مراسم را می‌خوانید.

بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی از سوی مهر ایران، اقدامی ارزشمند است

دکتر حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری، در این مراسم گفت: در مجموعه بانک مهر ایران انسان‌های شریف، مؤمن و مسئولیت‌پذیری حضور دارند که علاقه‌مند هستند به افرادی خدمت کنند که در مناطق کمتر توسعه یافته سکونت دارند. از دکتر اکبری، مدیرعامل محترم بانک مهر ایران و اعضای هئیت مدیره آن تشکر می‌کنم. امروز با سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران مصادف شده است؛ امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که کسی مانند ایشان را به عنوان الگوی خود انتخاب کنیم.

امیری با اشاره به تشکیل بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۶ بانک مهر ایران به‌عنوان بانکی که کاملاً بر اساس عقد قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند، شکل گرفت. در سال‌های گذشته بیش از ۹ میلیون نفر مشتری جذب کردند. ۵۳۰ شعبه بانک مهر ایران در کشور فعالیت می‌کند که از تعداد شهرستان‌های کشور بیشتر است و با ۳۰۰۰ نفر پرسنل یکی از بانک‌های خوب کشور محسوب می‌شود. تسهیلات بانک مهر ایران با کارمزد صفر تا چهار درصد ارائه می‌شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین گفت: عمده تسهیلات این بانک نیز به اقشار آسیب‌پذیر، بنگاه‌های کوچک، زنان سرپرست خانوار ارائه شده است. همچنین بخش قابل توجهی از تسهیلات این بانک به مددخواهان نهادهای حمایتی ارائه می‌شود. بانک مهر ایران هر چند جوان است، اما یکی از بانک‌های خوب کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در روستاها تأکید کرد: یکی از کارهای نوآورانه بانک مهر ایران بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی در برابر حوادث طبیعی است. یکی از کارکردهای حکومت‌ها ایجاد شرایطی است که مردم بتوانند با امنیت روانی زندگی کنند. متأسفانه در حدود ۵۰ سال اخیر، مهاجرت از روستا به شهر بسیار زیاد شده است. امروزه تنها ۲۶ درصد جمعیت کشور روستایی هستند که نگران‌کننده است. اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان روستایی است، یک ظرفیت است.

وی گفت: کاری که بانک مهر ایران انجام داده و ۵۰۰هزار خانه روستایی را در سه استان بیمه کرده، بسیار ارزشمند است. نقش روستاییان که عمدتاً به کشاورزی مشغولند، در اقتصاد کشورها اهمیت زیادی دارد. هنگامی یک روستایی بداند اگر حادثه‌ای طبیعی رخ داد، چگونه می‌تواند با آن مقابله کند، به وی انگیزه و امید می‌دهد. کاری که امروز در بانک مهر انجام شده، آثار مثبت زیادی دارد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جهت ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد نیازمند، گام‌های خوبی برداشته است. به دکتر اکبری و همکارانشان توصیه می‌کنم بخشی از تبلیغاتی خود را بر احیای فرهنگ قرض‌الحسنه قرار دهند. ایجاد اعتماد نسبت به قرض‌الحسنه در جامعه ما اهمیت زیادی دارد.

افتخار می‌کنیم ۵۰۰هزار خانه روستایی ۳ استان محروم را بیمه کردیم

در ادامه مراسم دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سخنانی اظهار داشت: مردم کشور مدت‌ها با بانک‌های تجاری سروکار داشته‌اند که آن‌ بانک‌ها اغلب مشتریان کلان دارند. بانک قرض‌الحسنه ‌مهر ایران به‌نوعی بانک مستضعفان است و اغلب مشتریان آن ساکن استان‌های محروم هستند.

اکبری این طور ادامه داد: سال جاری حجم زیادی از مردم به بازار بورس مراجعه کردند و کارشان بعضاً با تأخیرات زیاد انجام می‌شد. همان زمان پیشنهاد دادیم با عنایت به تجربه افتتاح حساب آنلاین، احراز هویت سجام را هم انجام دهیم. مسیری که داریم تعریف می‌کنیم، در جهت این است که مشتریان و کاربران کمترین دشواری را برای دریافت خدمات داشته باشند. اگر روزی بتوانیم باعث شویم مراجعات مردم به بانک‌ها را به حداقل برسانیم، خدمت بزرگی به مردم کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایی از سوی این بانک گفت: افتخار ما این است که در طرح بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی، سه استان کمتر برخوردار (سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی) را انتخاب کرده‌ایم. این مسئله دغدغه دولت نیز هست و باعث می‌شود نگرانی‌های دولت در این حوزه کاهش یابد. امیدواریم سال آینده بتوانیم استان‌های بیشتری را پوشش دهیم که این موضوع نیاز به حمایت دارد.

اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران شایسته تقدیر است

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان دیگر سخنران این مراسم بود و گفت: جمعیت روستایی استان سیستان و بلوچستان از جمعیت روستایی چند استان بیشتر است. بیمه حوادث خانه‌های روستایی باعث می‌شود نگرانی‌های که در حوزه خانه‌های روستایی وجود دارد، کاهش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان این‌طور ادامه داد: اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورتی است که به جای اینکه صرفاً حمایت معیشتی کند، در حوزه اشتغالزایی خرد در استان سیستان و بلوچستان فعالیت کرده که این مورد جای تشکر از بانک مهر ایران و مدیرعامل آن دارد.

احراز هویت الکترونیکی سجام از سوی بانک مهر ایران، خدمت مهمی است

حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز از سخنرانان این مراسم بود. فهیمی گفت: امیداوریم با همکاری بانک مهر ایران بتوانیم ارائه کارت اعتباری تسهیلات متکی به سهام عدالت را نیز آغاز کنیم. باید برای هموطنان خدمات مالی قابل دسترس را تعریف کنیم؛ از جمله افرادی که در روستاها و شهرهای محروم سکونت دارند، همه باید به‌آسانی بتوانند به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. یک نمونه آن احراز هویت الکترونیکی است. پیش از این نیاز بود شهروندان خود را به دفاتر پیشخوان دولتی یا یک شعبه بانک برسانند، اما با خدمتی که اکنون ارائه شده، دیگر چنین نیازی وجود ندارد. آمار کسانی که تا کنون از این خدمت استفاده کرده‌اند نیز قابل توجه است و ظرف یک هفته ۱۲هزار نفر با روش الکترونیکی احراز هویت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اظهار کرد: نیاز به همکاری بین بخشی داریم که این کار دشواری است. اینکه در فرصت کوتاهی موفق شدیم با تعدادی بانک‌ها و از همه گسترده‌تر بانک مهر ایران درگاه ورودی بازار مالی را تعریف کنیم، کار مهمی بوده است. این شروعی است که تمام خدمات مالی برای تمام مشتریان بانک مهر ایران در سراسر کشور ارائه کنیم. باید امکانی را فراهم کنیم که هر فرد با هر سطح توانایی، از خانه خود بتواند خدمات مورد نیازش را دریافت کند. این هدف نهایی ما در سطح خرد و کلان است. از آقای دکتر اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران و تک‌تک همکارانشان تشکر می‌کنم که این همکاری مشترک را آغاز کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.