×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی غله وخدمات بازرگانی استان تهران؛ داریوش  ماهری با اشاره به نزدیکی به  روزهای پایانی خرید تضمینی گندم در استان کرمان گفت : تاکنون بیش از ۱۲۳ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح استان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شده است .

ماهری افزود: از این مقدار گندم ۱۱۸ هزارتن گندم معمولی و مابقی گندم دوروم است.

وی اظهار کرد:  در سال جاری با استقرار ۹ مرکز خرید در جنوب استان و ۵ مرکز خرید در شمال استان تمامی تلاش خود را برای ایجاد  رضایت کشاورزان به کار بسته ایم.

وی با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از گندم تولیدی شمال استان دوروم است گفت:  در سال جاری با ورود کارخانجات ماکارونی به عملیات خرید بخش عمده ای از گندم دوروم ( حدود ۳۶ هزار تن)  توسط این مراکز خریداری و به کارخانجات مقصد حمل شده است .

ماهری  در خصوص خرید دانه های روغنی کلزا گفت: در بخش دانه های روغنی نیز ۴ مرکز خرید در شمال و جنوب استان فعال شد و تا کنون بیش از ۲۳۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

 مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان کرمان از پرداخت  بیش از ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان گندمکار و کلزاکار استان خبر داد.

ماهری در خصوص توزیع کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک استان  گفت:  ذخایر استراتژیک استان در سطح مطلوبی است و از ابتدای سال جاری تا کنون به منظور  تنظیم بازار، کالاهای اساسی برنج وشکر به ترتیب به میزان شامل ۶۷۳۱ تن برنج و ۵۸۱۱ تن شکر در سطح استان توزیع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.