×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، گفت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، سازمان تأمین‌اجتماعی با چالش‌هایی جدی مواجه بود که با حمایت دولت مردمی سیزدهم و به‌ویژه مساعدت و حمایت رئیس‌جمهور محترم، معاون اول محترم و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و دورنمای آینده نیز با تدابیر تحولی اتخاذ شده، روشن و امیدوارکننده است. امروز هرچند هنوز مشکلاتی داریم اما با سیاه‌نمایی در مورد ابعاد بحران در صندوق‌های بازنشستگی موافق نیستیم و معتقدیم همه مشکلات و چالش‌های این حوزه، با توکل بر خدا، مدیریت حرفه‌ای و با استمرار حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی؛ قابل مدیریت و کنترل است. مسیر توسعه خدمات و آینده‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده و با قوت ادامه خواهد یافت.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ میرهاشم موسوی در این همایش با اشاره به آیه “اِنّ مَعَ العُسرِ یُسرا” به مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در ابتدای این دولت، سازمان تأمین‌اجتماعی با چالش ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی مواجه بود که این سازمان را به اَبَربدهکار نظام بانکی تبدیل کرده بود. با اقدام بی‌نظیر دولت سیزدهم در زمینه بازپرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی، ما هم در سازمان موفق شدیم در بزرگترین تسویه بدهی در تاریخ نظام بانکی کشور، بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی را تسویه کنیم.

موسوی با اشاره به پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی دولت سیزدهم در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در حال پیگیری بودن پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری و نیز پیش‌بینی بازپرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر در بودجه سال آینده، رکورد دولت سیزدهم در تسویه بدهی‌های بیمه‌ای را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی که در ابتدای این دولت، اَبَربدهکار کشور بود اکنون به اَبَرطلبکار تبدیل شده و تنها در بخش کارفرمایی در حال حاضر ۹۳ هزار میلیارد تومان طلب داریم که در کنار تعامل و همراهی با حوزه تولید و کارفرمایان سختکوش کشور، امیدواریم کارفرمایان گرامی نیز در زمینه بازپرداخت این مطالبات همکاری جدی‌تری داشته باشند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در ابتدای این دولت، ماهانه با کسری ۵ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت حقوق و مستمری مواجه بودیم ولی در حال حاضر و از ابتدای سال جاری، ماهانه حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان تعهدات مختلف را پرداخت می‌کنیم بدون اینکه حتی یک ریال استقراض بانکی انجام دهیم.
وی با تأکید بر اینکه در این دوره در سازمان تأمین‌اجتماعی از “آینده‌سوزی” و “آینده‌خواری” به معنای اجرای تعهدات از محل استقراض و برجاگذاشتن بدهی سنگین که به نسل‌های آتی تحمیل می‌شود، وارد فاز “آینده‌سازی” شده‌ایم، گفت: با اضافه شدن ۲.۳ میلیون بیمه‌شده جدید و از محل حق بیمه‌های پرداختی بیمه‌شدگان جدید، پایداری صندوق تقویت شده است. بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار از قِبَل این بیمه‌شدگان منابع جدید حاصل شده است و علاوه بر این در دو سال و نیم گذشته، به‌خاطر ورود بیمه‌شدگان جدید و جوان، سن صندوق تأمین‌اجتماعی دو سال کاهش یافته و از ۴۱ سال به ۳۹ سال رسیده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با حمایت و توصیه مکرر دولت سیزدهم، ما علاوه بر استمرار ارائه خدمات، توسعه خدمات را هم در دستور کار داشته‌ایم. در حال حاضر ۱۳۳ پروژه عمرانی در کشور داریم و از ابتدای این دولت هم ۳۳ پروژه جدید را به ویژه در مناطقی که کمتر به امکانات و ظرفیت‌های درمانی دسترسی داشتند، افتتاح کرده‌ایم.
وی همچنین گفت: علاوه بر پرداخت بموقع مستمری‌ها آن هم در شرایطی که در ابتدای کار دولت با توجه به ناترازی جدی منابع و مصارف حتی در مورد امکان پرداخت مستمری‌ها هم تردیدهایی وجود داشت، کوشیده‌ایم در سایر حوزه‌ها هم در کنار بازنشستگان عزیز باشیم. با وجود مشکلات، مبلغ مشارکت سازمان در پرداخت حق بیمه‌ی بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۲۳ هزار تومان به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد در دوره جدید افزایش یافته است تا دسترسی بازنشستگان عزیز به خدمات درمانی تقویت شود و خدمات بیشتر؛ بهتر و ارزان‌تری دریافت کنند.‌ همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری، مبلغ وام بازنشستگان عزیز را از هفت میلیون تومان در سال جاری به ۲۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم که در سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر و امسال ۲۳۰ هزار نفر این وام را دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف ایجاد نشاط و حفظ پویی بازنشستگان عزیز، المپیادهای ورزشی ویژه این عزیزان را با کمک کانون‌های بازنشستگی برگزار کرده‌ایم که در سال جاری بالغ بر هشت هزار نفر در این المپیادها مشارکت کردند.
موسوی افزود: همچنان با توکل به خدا در خدمت بازنشستگان خواهیم بود. با حمایت راهبردی دولت، مسیر توسعه خدمات و آینده‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده و با قوت ادامه خواهد یافت و اعتقاد داریم هیچ چالشی نیست که قابل حل و رفع نباشد. با ریل‌گذاری‌های انجام شده و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آینده بسیار امیدوارکننده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.