×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، توکلی با اشاره به عملکرد موفق بانک مهرایران در سال ۹۸ ادامه داد: بانک در سال ۹۸ رشد ۷۶ درصدی را تجربه کرد و برای اولین بار در حیات ۱۳ ساله خود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده است که این موضوع در سیستم بانکی یک رکود محسوب می شود.

سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک مهر ایران به اختصار به بررسی عملکرد بانک در سال گذشته و همچنین برنامه های بانک در سال جاری برای کاهش تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و تحقق جهش تولید گفت: بانک با بهبود خدمات غیر حضوری خود از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا تمام تلاش خود را در سال ۹۸ و ابتدایی سال ۹۹ معطوف به حوزه خدمات الکترونیکی کرده و مهم ترین دستاورد آن افتتاح حساب در بستر همراه بانک (روی گوشی مشتریان) می باشد که باتوجه به مزیت این سرویس به هیچ وجه دیگر نیاز به حضور مشتریان در بانک نمی باشد و این خود باعث صرفه جویی در وقت و زمان مشتریان خواهند شد و از طرفی کمک به این می شود که تردد مشتریان به بانک ها کاهش یابد.

حفاظت از مشتریان و کارکنان در برابر کرونا

توکلی در این باره اذعان داشت: بیماری منحوس کرونا متاسفانه در شرایطی رخ داد که در کشور ما به ویژه در دو ماه پایانی سال ۹۸ کسب و کار مردم رونق بیشتری دارد و به تبع آن بانک ها نیز بدنبال بدست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران برای حفظ سلامت جان همکاران و مشتریان در راستای دستور العمل های ستاد مقابله با کرونا اتفاقات بهداشتی را برای شعب و ستاد تهیه و در اختیار آنها قرار داده است.

یکی دیگر از اقدامات مهم بانک طرح غربالگری در ستاد مرکزی و شعب استان تهران بود که یک پزشک متخصص در ستاد مرکزی مستقر و معاینه همکاران را انجام دادند که الحمدالله این طرح باعث شد روحیه همکاران به جهت اهمیت به سلامت آنها چند برابر شود. در حال حاضر نیز با افزایش آگاهی مردم تا حدودی مشتریان بیشتر رعایت مسائل بهداشتی را می کنند.

یادمان نرود یکی از مکان های که بعد از بیمارستانها با مردم ارتباط مستقیم داشته اند بانک می باشد و بالای ۵۰ نفر از پرسنل خدوم بانک ها در جهد اقتصادی جان خود را تقدیم نموده اند.

از اقدامات موثر بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خود ارایه بسته های حمایتی به بیمارستان هایی در تهران و رشت می باشد و همچنین در راستای سیاست ستاد مقابله با کرونا بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز نسبت به امهال اقساط قرض الحسنه برای سه ماه اقدام نموده است.

گام های بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تحقق جهش تولید

با عنایت به نام گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به «جهش تولید»، بانک در راستای منویات معظم له برنامه های خود را معطوف به رونق کسب و کارهای خرد مشتریان قرار داده است.

وی اشاره کرد: شرایط کنونی کشور بخاطر تحریم های ظالمانه ۴۰ ساله بسیار سخت بوده ولی به دلیل منویات مقام معظم رهبری که به دولت های منتخب مردم تاکید بر اقتصاد بدون نفت داشته اند، با وجود کاهش قیمت نفت در کشور الحمدالله رشد و شکوفایی کشورمان را در تمام عرصه ها شاهد هستیم.

امروز کشورهایی که داعیه ترقی اقتصاد خود را به رخ کشورهای جهان سوم می کشانند دیدیم که در زمان شیوع بیماری کرونا چگونه عمل کردند و کشور عزیز ما چگونه عمل کرد و امروز در تولید وسایل بهداشتی به مرحله خودکفایی رسیده است.

بانک قرض الحسنه مهرایران از ابتدایی سال جاری تا کنون حدود ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده است. این در حالی است که کشور ما در فروردین ماه شرایط عادی را به دلیل بیماری کرونا نداشته است اما بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات خود به مشتریان را با تمام توان ارائه نموده است.

در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید بانک برای چندمین سال متوالی قرارداد همکاری خود را با صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را تمدید کرده است و درسال گذشته تعداد ۶۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

چرا باید بانک قرض الحسنه مهر ایران را انتخاب کنیم

توکلی به مزیت این بانک پرداخت و گفت: بانک مهر ایران تنها بانکی است که سهامداران آن ۱۰ بانک بزرگ کشور است که یک نکته قابل اعتماد برای مشتریان می باشد و تنها بانکی هستیم که منابعی از طریق حساب قرض الحسنه جاری یا پس انداز جذب می شود صرف تسهیلات عقد قرض الحسنه می شود و کارهای بنگاه داری انجام نمی دهیم.

وی همچنین به این نکته اشاره کردند که در سال ۲۰۱۸ بعنوان بانک برتر جهان اسلام انتخاب شده ایم و در طی این سالها از سوی موسسه بنکر جزء ده بانک برتر نیز بوده ایم.

توکلی به این مزیت بانک اشاره کردند که در سال ۹۸ با تلاش پرسنل خدوم بانک در سطح شعب دومیلیون و سیصد هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است که در نوع خود در شبکه بانکی یک رکود محسوب می گردد.

این عضو هیات مدیره یکی دیگر از مزیت های بانک را وجود نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و با دانش بالا و تعصب سازمانی دانسته است که جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی نمایم.

وی همچنین تاکید کرد: تعداد مشتریان بانک به ۹ میلیون نفر و تعداد افرادی که از بانک تسهیلات دریافت نموده اند به هفت میلیون نفر رسیده است.

کارنامه درخشان بانک در سال ۹۸

بانک در بحث مسئولیت اجتماعی خود یک طرح بیمه ایی دارد که انشاالله به زودی مقدمات آن را در سال ۹۹ اجرایی خواهد کرد که این طرح برای اولین بار اجرا خواهد شد.

راه اندازی سامانه میعاد و حذف کاغذ از سیستم که یک دستاورد مهم در بانک محسوب می شود.

بهینه سازی حدود ۲۰۳ شعبه در سطح کشور برای تکریم مشتریان و ارائه خدمت مطلوب به آنان انجام شده است.

از دیگر موفقیت های بانک درسال ۹۸ که می توان به آن اشاره کرد، راه اندازی سامانه ارسال کارت هدیه در بستر موبایل بانک است که این هم در نوع خود یک دستاورد مهم در شبکه بانکی محسوب می گردد.

وی همچنین به راه اندازی دیتا سنتر پشتیبان بانک اشاره کرد که بخش اعظمی از کارهای آن توسط پرسنل بانک انجام شده و قابلیت آن را دارد که در زمان رخ دادن مشکل سیستم دیتا سنتر فعال شده و به هیچ وجه خللی در انجام خدمات بانک ایجاد نخواهد شد.

این عضو هیات مدیره اشاره کرد: یکی از افتخارات بزرگ بانک نسبت مطالبات به تسهیلات می باشد که در حال حاضر زیر یک درصد است که این نسبت در جهان نیز یک رکود محسوب می شود.

وی به این نکته تاکید کرد که در شفافیت مالی بحث کفایت سرمایه در بانک بسیار مهم است که طبق کمیته بال این نسبت بایستی بالای ۸ درصد باشد که در بانک قرض الحسنه بالای ۱۸ درصد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بانک قرض الحسنه مهر ایرانیکی از بانکهایی می باشد امکان خرید سهام از طریق سایت بانک خود را برای مشتریان فراهم نموده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.