×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح با بیان این مطلب گفت: مجتمع سرب و روی انگوران طی ۱۲ ماهه ۹۸ حدود ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۵۶ متر مکعب استخراج کرد. اما برنامه استخراج، ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بود که حاکی از افزایش حدود یک میلیون مترمکعبی استخراج (۱۶.۶ درصد) است.

وی ادامه داد: در بخش ماده معدنی، برنامه تولید سال گذشته، ۸۰۰ هزار تن بود که با ۹ درصد افزایش به ۸۷۳ هزار تن رسید. همچنین، برنامه باطله برداری، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بود که با ۱۷ درصد افزایش به ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار مترمکعب افزایش یافت.

برنامه استخراج، تولید و فروش ۹۹
مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با اشاره به برنامه استخراج و تولید امسال تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه تولید امسال در بخش رو زمینی حدود ۷۵۰ هزار تن ماده معدنی و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب باطله است. میزان تولید بخش زیرزمینی نیز حدود ۱۰۰ هزار تن ماده معدنی خواهد بود.
وی افزود: در سال ۹۹، برنامه فروش روزانه محصول به میزان ۳۵۰۰ تن در ۳۲۰ روز کاری تعریف شده است.

ذخیره ۵.۵ میلیون تنی معدن انگوران
فلاح درباره میزان ذخیره معدن انگوران گفت: ذخیره کنونی این معدن طبق برآوردهای انجام شده براساس مدل بلوکی موجود از ابتدای سال ۹۹ حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن ماده معدنی در بخش روباز و حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی انگوران است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: خوشبختانه با توجه به تنظیم برنامه‌های تولید مجتمع قبل از شیوع کرونا، تاکنون خللی در کاهش یا تغییر برنامه ایجاد نشده و پیمانکاران و مشاور در بخش تولید ماده معدنی با رعایت پروتکل های بهداشتی، طبق روال قبل مشغول کار هستند.

اقدامات مجتمع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اقدامات این مجتمع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: اعزام ماشین آلات راهسازی و معدنی برای آبادانی، ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی، ساخت درمان بستر شهر دندی، حمایت از قهرمانان تیم فوتبال شهر دندی، حمایت از همایش‌ها و مانورها در مناطق ماهنشان و دندی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب روستاییان مجاور برای شرکت در نماز جمعه شهر دندی، از جمله این اقدامات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.