×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

سازمان ها برای برقراری ارتباطات درون سازمان و به اشتراک گذاشتن محتوی از روش های گوناگونی مانند نصب بولتن، شبکه های اجتماعی، پیامک و . . . استفاده می کنند، یکی از ابزارهای کارآمد در این خصوص پورتال های درون سازمانی (Portals) یا اینترانت (Intranet)می باشد، پورتال سازمانی معمولاً یک نرم افزار مبتنی بر وب برای یکپارچه سازی اطلاعات و محتوی، افراد و دسترسی ها در داخل سازمان‌ و شرکت است.

کیوسک خبر ـ دکتر مهدی احمدی ( مدیر واحد فناوری اطلاعات فولاد سنگان) در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی این شرکت گفت : با راه اندازی پورتال سازمانی داده ها ومحتوی ها دسته بندی برای همه بخش ها در دسترس قرار گرفته و همچنین جهت تسهیل و اجرای فرآیندهای درون سازمانی و دسترسی یکپارچه به همه سیستم های اطلاعاتی از یک سکوی واحد کمک شایانی خواهد کرد
احمدی در خصوص نحوه راه اندازی و امکانات این سیستم افزود: اخیراً در شرکت فولاد سنگان فاز ۱یک پروژه پیاده سازی پورتال درون سازمانی با کمک شرکت مهندسی ایریسا به اتمام رسیده و نسخه اولیه در دسترس همکاران گرامی قرار گرفته و کلیه همکاران می توانند : مشاهده اطلاعیه های عمومی، ورود به سایر سیستم های اطلاعاتی شامل IS-Suite، اتوماسیون اداری فرزین، مدیریت پروژه (سامیکس)، دسکتاپ مجازی (VDI)، نرم افزار سازمانی پوپک، سامانه اطلاعاتی مدیریت آموزش (ایده)، سامانی اطلاعاتی مدیریت عملکرد (ایده)، سامانه اطلاعاتی مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM)، سامانه خدمات هتلینگ (آسا)، میز خدمت فناوری اطاعات (SDP) از درگاه پرتال سازمانی دنبال نمایند.
مدیر فناوری اطلاعات فولاد سنگان یاداور شد: این سیستم در حال توسعه بوده و در آینده نزدیک امکانات دیگر به آن اضافه خواهد شد و گفتنی است هم اکنون امکان مشاهده شماره تلفن سازمانی افراد، امکان آگاهی از وضعیت حضور یا عدم حضور افراد در سازمان جهت برقراری ارتباط تلفنی و تماس و امکان دسترسی به سامانه اطلاعات فردی و مشاهده ورود و خروج، قرارداد، رزرو غذا و . . از دیگر امکانات قابل دسترس می باشد.
وی با اشاره به هدف از ایجاد پورتال مربوطه عنوان کرد : هدف از ایجاد پورتال ایجاد بستر تعامل پویا و موثر کارمندان با یکدیگر و ارکان سازمان و مدیران می باشد و از طرفی فرآیند جستجوی اطلاعات آسان‌ شده، زیرا کارکنان از طریق درگاهی که اطلاعات تجاری و برنامه‌های کاربردی را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند با یکدیگر تعامل داشته و سازمان نیز کلیه محتوی و موضوعات مرتبط شامل اعلامیه ها، اطلاعیه ها، بخش نامه ها، قوانین و مقررات، الزامات و … را در قالب، متن، تصویر، مولتی مدیا را در دسترس آنها قرار می دهد.
وی ادامه داد : پرتال های سازمانی می توانند با هدف مدیریت فرآیندهای کاری داخلی استفاده شوند و امکان ضبط و نمایش تمام داده ها را برای شما در یک مکان فراهم آورده و در نتیجه گردش کار سازمان ساده تر و بهینه تر خواهد شد.
احمدی در پایان از نکات و موارد بااهمیت در استقرار پورتال سازمانی گفت و یادآور شد : ایجاد بستر امن و داخلی برای ارتباط درون سازمانی، دروازه ورود به سایر سیستم های سازمانی از جمله سیستم های اطلاعاتی، دبیرخانه، پرسنلی ، امکان مشاهده لیست پرسنل به همراه شماره تماس آنها (۱۱۸ سازمانی) و اطلاع از وضعیت حضور جهت تماس، امکان به اشتراک گذاری اطلاعیه و موضوعات با اهمیت و اطلاع رسانی به موقع، دریافت بازخورد و نظرات همکاران در موضوعات مختلف، یکپارچه سازی بسترهای ارتباط و… از نکات بااهمیت در استقرار این پرتال بوده که انشالله موجب افزایش بهره وری در حوزه های متفاوت گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.