×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

 ذوب آهن اصفهان برای تنظیم بازار مصرف، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و جلب رضایت مشتریان با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان نهایی تاکنون مجموعه اقدام‌هایی را به کار گرفته است . این شرکت  نهم خردادماه در اقدامی بی‌سابقه با ارسال نامه‌ای به همه کارگزاری‌ها و نهادهای نظارتی بخش ساختمانی ، داوطلبانه قیمت پایه را حدود ۴۲۰ تومان کاهش داد که انتظار می‌رود دیگر تولیدکنندگان فولاد کشور در این اقدام ملی  مشارکت کنند.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : یکی از کارکردهای مهم بورس کالا ،خروج از نظام قیمت گذاری دستوری و شفاف سازی قیمت هاست که به خوبی نیز اثر بخش بود و موجب اطمینان عرضه کنندگان گردید .

وی افزود : هرچند در گذشته شاهد دخالت هایی در نظام بورس کالا با قیمت گذاری دستوری بودیم ، اما خوشبختانه با رویکرد جدید وزارت صمت ، دوباره به انجمن تولید کنندگان فولاد و تولید کنندگان عمده اعتماد شده و لذا وظیفه داریم که پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهیم  .

مدیر عامل ذوب آهن تصریح کرد : متاسفانه عده ای که در گذشته از طریق رانت های حاصل از قیمت گذاری دستوری و یا سیستم حواله ای ، منافعی حاصل کردند ، امروز صنایعی را نیز در دست گرفته اند که البته نقش کوچکی در صنعت فولاد دارند اما با در اختیارگرفتن تریبون های مختلف ، به دنبال ایجاد التهاب در بازار فولاد هستند و اینگونه القاء می کنند که بورس کالا کارکرد مثبتی در این زمینه ندارد تا دوباره همان سیستمی که رانت ایجاد می کرد را دوباره احیا کنند .

منصور یزدی زاده اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان به عنوان یک مجموعه ملی ، هرچند رویکرد اقتصادی نیز دارد اما به هرقیمتی حاضر به فروش محصول خود نیست و حاضر نیست که به مصرف کننده آسیب برسد .

وی افزود : قیمت های صادراتی معیار خوبی برای تعیین قیمت درداخل است و نباید قیمت های داخلی از قیمت های صادراتی بیشتر باشد . البته عده ای تلاش کردند این امر را مغایر با حق و حقوق سهامداران جلوه دهند در حالیکه قیمت های منطقی به نفع سهامدار نیز هست و آنها نیز راضی به گرانفروشی نیستند ضمن اینکه گرانفروشی علاوه بر ظلم به جامعه ، پشتوانه هم ندارد و باعث می شود با کاهش قیمت ها ، ایجاد بحران گردد .

ذوب آهن اصفهان زمانی که احساس کرد ممکن است قیمت هایی در بورس کالا شکل بگیرد که موجب سواستفاده گردد ، داوطلبانه پایه قیمت عرضه خود در بورس کالا را به صورت منطقی پیشنهاد داد  . این کار در واقع یک قدردانی از وزارت صمت هم بود که در به تولید کنندگان فولاد کشور اعتماد کرد .

وی افزود : پس از اصلاح قیمت و رقابتی که در بورس کالا ایجاد شد ، سقف قیمت ثبت شده متناسب با قیمت های صادراتی است که بسیار منطقی می باشد و خوشبختانه به دنبال ذوب آهن اصفهان ، فولاد خراسان هم به عنوان یک شرکت بزرگ تولید کننده مقاطع ساختمانی ، این کار را انجام داد.

یزدی زاده ابراز امیدواری کرد که فولادسازان در کنار سایر تکالیفی که در صنعت و اقتصاد کشور دارند ، بتوانند به عنوان یک بازوی قوی جهت تامین ارز مورد نیاز کشور در شرایط تحریم و فشارهای ظالمانه دشمن ، همچون گذشته موفق عمل کنند . این مهم مستلزم این است که در امر صادرات خللی ایجاد نشود تا این تولید کنندگان ، منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید را محقق سازند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.