×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمدرضا رضایی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: بازار مسکن درگیر حباب قیمتی شده و به زودی با تدابیر اندیشیده شده به سمت ساماندهی نرخ ها هدایت خواهد شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرحی با هدف ساماندهی بازار مسکن در مجلس یازدهم در دست بررسی است، افزود: با برگزاری نشست های مستمر با دولت و سایر مسوولان مربوطه به زودی ساماندهی وضعیت بازار پیگیری خواهد شد.
رضایی در پاسخ به این سوال که بانک مسکن در وضعیت فعلی بازار چه نقشی داشته است، گفت: خوشبختانه بانک مسکن در حوزه ساماندهی وضعیت بازار نهایت تعامل را با دولت و حتی مجلس داشته اما موضوع مهمی که باید مدنظر قرار بگیرد این است که دولت باید با ارایه یارانه این بانک را در گسترش دامنه فعالیت های خود همراهی کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه انتظار کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن زمانی منطقی است که دولت حامی این بانک در ارایه وام های ارزان باشد، تصریح کرد: دولت باید مجوزهای لازم برای افزایش سرمایه و اقداماتی از این دست را در اختیار بانک مسکن قرار دهد تا ساماندهی بازار دچار وقفه نشود.
وی با تاکید بر اینکه اقدامی که از سوی بانک مسکن می تواند به ساماندهی وضعیت بازار مسکن کمک کند شناسایی انبوه سازان و حمایت جدی از آن ها است، گفت: انتظار می رود همسو با افزایش حمایت های مالی دولت از بانک مسکن در مسیر تسهیلات دهی بیشتر این بانک نیز به اهلیت سنجی انبوه سازان پرداخته و به این ترتیب ساخت و ساز در کشور را رونق ببخشد.
رضایی لازمه نزولی شدن نرخ مسکن را پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا خواند و افزود: اگر انبوه سازان مورد حمایت های جدی قرار بگیرند به طور حتم در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.