×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: بارش برف در بسیاری از مناطق کشور از دوشنبه رخ داد و در برخی از مناطق میزان بارش ۵/۱ متری رسید و مشکلاتی را برای ساکنان شهرهاو مسافران جاده ها ایجاد کرد، مشکلاتی شامل قطع برق، مسدود شدن راه های ارتباطی، گرفتاری مسافران در جاده و…. را به وجود آورد.

قطعی برق ۲۴۶ هزار مشترک

مقام مسئول راهداری از ایجاد ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت خبر داد و با اشاره به این‌که حدود ۱۰۰۰ خودرو در محور فومن-سراوان گرفتار برف شده‌اند، گفت: به زودی این محورها بازگشایی می شود.

«جمشید طالبی» مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز با اشاره به اینکه بر اثر بارش برف سنگین برق ۲۴۶ هزار مشترک این استان از شب گذشته قطع است، گفت: برق ۱۱ هزار مشترک وارد مدار شدند.

حجم بارش برف در رشت به قدری زیاد بود که شهرداری رشت  ۱۰ دستگاه اتوبوس به کمک مسافران در محاصره برف در مسیر ورودی این شهر اعزام کرد.

تردد با زنجیر چرخ در محور های ۸ استان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بر لزوم تردد با زنجیر چرخ در محور های هشت استان تاکید کرد.

سرهنگ« نادر رحمانی» گفت: بارش باران نیز در اکثر محورهای استان گلستان، محور کناره استان مازندران مشاهده می شود. همچنین براساس گزارش های دریافتی در اکثر محور های استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی، محور نهاوند – بروجرد استان همدان، محور کوهرنگ – مسجد سلیمان استان چهارمحال و بختیاری شاهد وقوع کولاک هستیم.

به گفته وی، مه گرفتگی همراه با کاهش دید در ارتفاعات محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، شرق تهران، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، گیلان، قزوین، لرستان و مازندران مشاهده می شود.

امدادرسانی به ۶۴۱۱ نفر

«حامد سجادی» معاون عملیات سازمان امداد و نجات ، در تشریح گزارش امدادرسانی در کولاک برف طی ٧٢ ساعت گذشته، گفت: ١۶ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان، تحت تأثیر برف و کولاک بودند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ٧١ محور کوهستانی کشور، افزود: در ۷۲ ساعت گذشته به ۶۴١١ نفر از هموطنان گرفتار در مناطق کوهستانی کشور امدادرسانی شد.

سجادی از انتقال ۳۸ نفر به مناطق امن و همچنین ۱۴ نفر به مراکز درمانی خبر داد و گفت: در این مدت، ۱۳۴۹ نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شدند. ضمن اینکه ۳۵۷ دستگاه خودرو که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، رهاسازی شدند.

تا اطلاع ثانوی به استان گیلان سفر نکنید

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست.

سرهنگ« نادر رحمانی» ضمن هشدار جدی به مسافرانی که قصد سفر به استان گیلان دارند، اظهار کرد: تمام محورهای استان گیلان به شدت درگیر برف و کولاک است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادراه قزوین ـ رشت، محور قدیم قزوین ـ رشت و محورهای منشعب از محدوده سراوان ـ فومن و سروان ـ رشت مسدود است و وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست.

وی با بیان اینکه هموطنان تا اطلاع ثانوی به محورهای استان گیلان مراجعه نکنند، گفت: مأموران پلیس راه، در محورهای مواصلاتی این استان محدودیت تردد ایجاد و نسبت به مسدودسازی راه‌ها اقدام کرده‌اند لذا برخی از مسافرانی که قصد سفر به این استان داشتند، پشت بار ترافیکی مانده‌اند.

یخبندان و کولاک در انتظار اردبیل

همچنان مطابق اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان محور خلخال- اسالم مسدود بوده و تردد در دو محور حیران و سرچم تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است. بارش در محورهای مواصلاتی ادامه دارد و برخی مسافران ساعت‌ها است که منتظر بهبود شرایط جوی و یا بازگشایی محورها هستند.

تداوم سرما در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی، از تداوم سرما در غالب مناطق کشور خبر داد.

«مرتضی ضرابی»، گفت: وی افزود: سردترین مرکز استان، همدان با ۱۳ درجه زیر صفر بود و دمای تهران به ۶ درجه زیر صفر رسید.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه اهواز نیز دمای یک درجه زیر صفر تجربه کرد، گفت: زرینه کردستان دمای ۲۶ درجه زیر صفر را تجربه کرد. از فردا در نیمه شرقی کاهش دما محسوس خواهد بود.

ضرابی اضافه کرد: برای پنج شنبه در بیشتر نقاط کشور افزایش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا پیش بینی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.