×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به مطلب بالا گفت: اگر اقدامات آنها به کاهش هزینه های صنعت بیمه در پرداخت خسارت های ناشی از تصادفات منجر نشود عملا تکلیف خود را به درستی انجام نداده اند .
وی در خصوص عدم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد نهادهای دریافت کننده عوارض از بیمه شخص ثالث گفت: آنچه در قانون بیمه شخص ثالث آمده و نهادهای مرتبط مکلفند اجرا کنند باید دارای گزارش باشد و مقرر شده است کمیسیون آنرا پیگیری کند و اگر اقدامات آنها به کاهش هزینه های صنعت بیمه در پرداخت خسارت ها کمک نکند عملا تکلیف خود را به درستی انجام نداده اند .
پور ابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، همکاران من در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر گزارش نحوه هزینه کرد وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان راهداری و سایر سازمان های مرتبط هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز خرسندی از رشد و چشم انداز خوب صنعت بیمه کشور گفت: اقدامات خیلی خوبی در صنعت بیمه شروع شده که نتیجه آن در شاخص ضریب نفوذ بیمه نمایان شده است. البته این شاخص با برنامه ششم فاصله دارد و کماکان نیازمند حرکت پرشتاب از سوی صنعت بیمه است اما چیزی که از نظر ما مهم است، اتفاقات خوبی است که در بخش سرمایه گذاری صنعت بیمه اتفاق افتاده چون اگر صنعت بیمه را از بخش سرمایه گذاری جدا کنیم نمی تواند به تعهدات خود عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل تغییراتی که در آیین نامه های سرمایه گذاری بوجود آمده، اعداد و ارقامی که مسئولین بیمه در این نشست ارائه کرده اند بیانگر اقدامات مثبتی است که در این حوزه رقم خورده است که ما درخواست کردیم گزارش کاملی را به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند تا ما نیز نظرات کارشناسی خود را اعلام کنیم.
پورابراهیمی افزود: برداشت ما این است که با اقداماتی که انجام شده شاخص ضریب نفوذ بیمه در حال افزایش است و در کل چشم انداز مثبتی را برای صنعت بیمه ارزیابی می کنیم.
وی با استقبال از نظرات سندیکای بیمه گران گفت: سندیکای بیمه گران ایران توانسته است مطالب خیلی خوبی را پیشنهاد دهد که مقرر شد گزارش و پیشنهادات سندیکا در خصوص اصلاح قانون را بررسی کنیم تا به نتایج خوبی برای صنعت بیمه برسیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.