×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف پلیس آگاهی که پیش ازظهر امروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در ادامه طرح‌های پلیس برای برخورد با مجرمان و ارتقای امنیت چهارمین مرحله از طرح کاشف در سال جاری به مرحله اجرا در آمد که در جریان آن همکاران من در پلیس آگاهی پس از چندین روز انجام کار اطلاعاتی اقدام به برخورد با مجرمان، سارقان، زورگیران و … که به شکل باندی و فردی مرتکب جرایمی نظیر جعل و کلاهبرداری، آدم ربایی، سرقت از منزل، زورگیری، کیف قاپی و … کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۶۲ مجرم در این طرح دستگیر شدند، گفت: دستگیرشدگان در قالب ۲۴ باند فعالیت داشتند. ۶۶ نفر از افراد دستگیر شده مرتکب سرقت از منزل، اماکن، مغازه و … شده بودند.

وی گفت: ۱۸ نفر مرتکب سرقت موتورسیکلت شده، ۳۱ نفر به اتهام جعل و کلاهبرداری و ۱۶ نفر نیز به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با قتل، شرارت، آدم ربایی دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۶۴ باند منهدم شده در این طرح ۲۴ باند مربوط به زورگیری و کیف قاپی، ۱۵ باند مربوط به سرقت و ۱۸ باند نیز مربوط به سرقت خودرو بوده است. پنج باند نیز در بحث جعل و کلاهبرداری فعال بودند و دو باند نیز اقدام به سرقت مسلحانه و آدم ربایی کرده بودند.

سردار رحیمی با بیان اینکه تا به این لحظه ۲۸۱۳ فقره سرقت از دستگیرشدگان در این طرح کشف شده است، گفت: تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره مهمترین پرونده های رسیدگی شده در این مرحله از طرح کاشف نیز گفت: یک باند سه نفره سرقت خودرو که بیش از ۱۰ سال اقدام به ارتکاب جرم به شکلی کاملا حرفه ای کرده بودند در این مرحله از طرح کاشف منهدم شد. همچنین سه شرکت که در واقع سه باند بودند و در پوشش شرکت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان لیزینگ خودرو کرده بودند نیز منهدم شدند. باندی دیگر نیز اقدام به جعل انواع و اقسام مدارک دولتی، تحصیلی و … کرده بود که دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به فعالیت سامانه «نما» که به نمایش تصاویری از اموال مسروقه مکشوفه شهروندان اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از سارقان پس از سرقت بلافاصله اموال سرقتی را به فروش می رسانند، اما تمام آنچه که از سوی پلیس کشف می شود در این سامانه که از طریق سایت پلیس می توان به آن دسترسی داشت قابل رویت است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.