×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «محمود قاسم‌نژاد درویشی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره آخرین وضعیت استان گیلان با توجه به شیوع کرونا در این استان گفت: در محوطه بیمارستان رازی با همکاری سپاه استان یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۸۰ تخت از روز گذشته برپا شده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان قابلیت افزایش ۲۰ تخت دیگر نیز دارد تا به ۱۰۰ تخت برسد، ادامه داد: بیمارستان‌های رازی و حضرت رسول (ص) در رشت ظرفیت های خوبی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا دارند و به میزان 500 تخت آمادگی پذیرش در این بیمارستانها و جود دارد. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره وضعیت شهرستان‌های این استان تصریح کرد: در بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز یک بخش مجزا به صورت ایزوله برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی در سایت لاکان این آمادگی را دارد که  350 تخت بیمارستانی ایجاد کند.

قاسم نژاد درباره کمبود امکانات برای کادر درمانی در این استان گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان‌های استان گیلان به صورت سه شیفت فعالیت می کنند و وسایل حفاظت شخصی مانند دستکش، گان و …که باید بلافاصله بعد از پایان هر شیفت تعویض شود با توجه به ازدیاد تقاضا کم است اما دانشگاه علوم پزشکی استان از طریق وزارت بهداشت توانسته است تاکنون تمام لوازم مورد نیاز کادر درمان را به روز تامین کند. ممکن است که کادر پزشکی نگرانی و دغدغه دو روز آینده را داشته باشد اما به روز اقلام در اختیار کادر درمان قرار داده شده است. 

وی ادامه داد: همچنین از طریق خیرین برخی از این اقلام تامین شده است. در خصوص کمبود مواد ضدعفونی کننده نیز با رایزنی هایی که صورت گرفته کارخانجات تولیدی در استان ظرفیت های تولیدی را ایجاد کرده اند تا بتوانند مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز استان را نیز تامین کنند. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از روز گذشته پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها رو به کاهش است و دیگر آن روند افزایشی را ندارد. یعنی به طور مثال اگر روز گذشته ۲۰۰ بیمار پذیرش می‌شد امروز براساس آمارها به ۱۹۵ نفر رسیده است و روند کاهشی دارد. 

قاسم نژاد درباره پذیرش مهمان در استان گیلان گفت: ما هیچ پذیرش مهمانی در هتل ها، مسافرخانه ها و مسافر کاشانه‌ها نداریم و در عید تمامی این مراکز تعطیل هستند. در ورودی استان نیز اکیپ های بهداشتی قرار داده ایم و افرادی که وارد استان می شوند از نظر تب سنجی چک می شوند و چنانچه افراد مشکوک باشند این افراد به قرنطینه اعزام می شوند، اما برای مسدود شدن راههای ورودی استان و قرنطینه استان گیلان ما نیازمند دستور کشوری در این زمینه هستیم. 

وی ادامه داد: تمام رایزنی ها در این زمینه در حال انجام است و اگر دولت موافقت کند در استان آمادگی کامل و صددرصد برای جلوگیری از ورود افراد به استان را داریم. با توجه به توصیه ها و پیگیری هایی که در حال حاضر نیز انجام شده است سفرها به استان گیلان تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره کادر درمانی که در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: این افراد در شرایط حاد در استان در حال فعالیت هستند و به طور مستقیم با بیماران درگیر هستند و با توجه به اینکه ممکن است بیماریهای زمینه ای نیز داشته باشند با این بیماری مواجه می شوند و ما متاسفانه تعدادی از کادر درمان را در این مدت از دست داده ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.