×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر، اکبر شوکت اظهار داشت: ورود شستا به بورس که موجب افزایش شفافیت در حوزه سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شده است، و همینطور در  سهم مجموعه تامین اجتماعی در عرصه تولید بیشتر شد.

از دیگر اقدامات مثبت سالاری است که ارزش واقعی دارایی های حوزه سرمایه‌گذاری سازمان نیز با این کار مشخص شد.
وی ادامه داد: جامعه کارگری این نگرانی را داشتند که با ورود شستا به بورس، سهام این مجموعه به مرور و برای تأمین نقدینگی و امور جاری تأمین اجتماعی به فروش برسد که اینگونه نشده است و حتی منابع حاصل از عرضه اولیه شستا نیز برای افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اختصاص یافت و صرف امور جاری نشد.
رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر اقدامات دکتر سالاری در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: متناسب سازی خواسته چندین ساله بازنشستگان بود و تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای این موضوع با پیگیری و تلاش جدی سالاری به نتیجه رسید.
شوکت افزود: البته ما این انتقاد را داریم که اگر افزایش حقوق کارگران در هر سال مطابق با قانون و به طور کامل اجرا شود نیازی به انجام متناسب سازی حقوق در فواصل زمانی چند سال یکبار نخواهد بود و به جای متناسب سازی باید قانون کار درباره افزایش سالیانه حقوق کارگران به طور کامل اجرا شود.
وی با اشاره به فرصت حدود یک ساله باقی مانده از دولت تدبیر و امید، گفت: مهمترین انتظار و اولویت جامعه کارگری در فرصت باقی مانده از این دولت پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی و جلوگیری از افزایش بدهی دولت به تأمین اجتماعی است و اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد امکان ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی نیز فراهم می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.