×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ، با بیان اینکه ساز و کار بیمه شدن برای همه کسانی که تا به حال تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفته اند، فراهم است، گفت: به طور مثال زنان خانه دار و دانشجویانی که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند، می‌توانند به شعب و واحد‌های تامین اجتماعی مراجعه و نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار و دانشجویان در قالب مشاغل آزاد انجام می‌پذیرد، بیان داشت: تاکنون در استان کرمان ۳۱ هزار و ۶۱۳ هزار نفر، بیمه شده مشاغل آزاد وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۳۴۹ نفر را زنان خانه دار و ۸۰۰ نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

حسینی بیان داشت: شرایط استفاده از بیمه زنان خانه دار و دانشجویی، همانند افراد شاغل در کارگاه‌ها و شرکت‌های مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه این افراد می‌توانند از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، بیان کرد: نرخ حق بیمه برای دانشجویان و زنان خانه دار ۱۸ درصد حداقل دستمزدی است که ماهیانه پرداخت می‌شود.

حسینی با بیان اینکه همه بیمه‌هایی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، از جمله بیمه دانشجویی و زنان خانه دار می‌توانند از خدماتی همانند بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت برخوردار شوند، تصریح کرد: این افراد با پرداخت سرانه درمان، می‌توانند از خدمات درمان تامین اجتماعی هم استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان درباره بیمه دانشجویان گفت: دانشجویان بعد از پایان تحصیل تا زمانی که شاغل نشده اند، می‌توانند پرداخت بیمه خود را ادامه دهند و این پرداخت‌ها جزو سوابق بیمه‌ای آن‌ها منظور می‌شود و اگر این افراد بعد از تحصیل در جایی مشغول به کار شوند، پرداختی این مدت زمان بیمه، جزو سوابق مفید آن‌ها در سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.