×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دادوستد ۲۷.۷ هزار میلیارد ریال حامل انرژی

بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۲۲۷ معامله به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

در هفته‌ای که چهار روز معاملاتی داشت در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مالکیت نزدیک به ۱۲۹ هزار تن انواع حامل انرژی تغییر کرد و معاملاتی به ارزش ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال را در این بازار رقم زد. بیش از ۶۰ درصد معاملات بازار هیدروکربوری در هفته‌ای که گذشت در رینگ داخلی و نزدیک به ۴۰ درصد آن در رینگ بین‌الملل به ثبت رسید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، رینگ داخلی بورس انرژی ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۱۴ شهریورماه رونق بیشتری را نسبت به هفته پیش از آن تجربه کرد و با ثبت معاملاتی به ارزش بیش از ده هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، با وجود یک روز معاملاتی کمتر، رشدی ۲۰ درصدی را نسبت به ارزش معاملات رینگ داخلی به ثبت رساند.

رینگ داخلی در هفته گذشته میزبان چند معامله پررونق بود که از جمله باید به دادوستد بیش از ۱۸ هزار تن نفت سفید پتروشیمی تبریز اشاره کرد که معاملاتی به ارزش ۴ هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال را رقم زد.

از جمله معاملات مهم هفته‌ای که گذشت می‌توان به معامله گاز مایع پتروپالایش کنگان اشاره کرد که در روز شنبه رقم خورد و در نخستین تجربه عرضه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران با استقبال روبه‌رو شده و پس از رقابت میان خریداران، معامله‌ای به ارزش ۲۴ میلیون دلار را رقم زد.

به این ترتیب در هفته‌ای که گذشت گاز مایع بیشترین ارزش معاملات بورس انرژی را به خود اختصاص داد.

نفت سفید دومین کالایی بود که در جدول صدرنشینان کالاهای معامله شده بورس انرژی ایران قرار گرفت و بعد از آن نیز میعانات گازی که معامله پررونقی در رینگ داخلی را در روز سه‌شنبه تجربه کرده بود بر جایگاه سوم تکیه زد.

در هفته‌ای که گذشت پتروپالایش کنگان با ثبت معامله ۴۴ هزار تنی صدرنشین بیشترین حجم و ارزش معاملات بود و پالایش نفت تبریز در دومین جایگاه بیشترین حجم معامله قرار گرفت. همچنین شرکت ملی نفت ایران با ثبت بیش از ۱۵ هزار تن دادوستد سومین شرکت بورس انرژی با بیشترین حجم معاملات بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.