×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید محمد تقی طباطبایی گفت: در کمتر از ۲ ماه از آغاز خرید گندم در کشور مقدار خرید تاکنون به بیش از ۲ میلیون تن رسیده که این آمار نوید سالی پر بار را در خرید تضمینی گندم دارد.
طباطبایی افزود: این مقدار گندم در ۲۴ استان و در قالب بیش از ۳۱۴ هزار محموله از ۱۰۲ هزار و ۷۶۴ کشاورز گندم‌کار که محموله‌های خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، خریداری شده است.
وی خوزستان با خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، فارس با ۲۸۴ هزار تن و ایلام را با ۱۷۵ هزار تن از استان‌های پیشتاز در خرید تضمینی گندم تا این تاریخ اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج سنجش مرکز پژوهشهای غلات، افزایش کیفیت گندم‌های خریداری شده‌ی امسال – به لحاظ کاهش سن‌زدگی و بهبود وضعیت افت مفید و غیر مفید – از ویژگی خرید تضمینی است.
طباطبایی افزود: طی هفته گذشته ۱۸۵ هزار و ۶۸۴ تن گندم و ۱۴۵ هزار و ۴۲۵ تن آرد نانوایی یارانه‌ای، آزادپز و صنف و صنعت از طریق سامانه‌های شرکت به فروش رفته است.
وی میزان خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا در کشور را ۱۶۲ هزار تن اعلام و عنوان کرد: ارزش این مقدار دانه‌ی خریداری شده ۷۵۶۱ میلیارد ریال است که به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شود.
طباطبایی با اشاره به این که این محصول در حال حاضر ۱۶در استان خریداری می‌شود، اضافه کرد: استان خوزستان با ۶۳ هزار تن، گلستان، ۵۱ هزار تن و ایلام با ۱۶ هزار تن پیشتاز خرید کلزا در کشور هستند که استان گلستان قطب تولیداین محصول حدود یک هفته‌ای است که وارد عملیات خرید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.