×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سبک زندگی ایرانیان و همه مردم جهان تحت تأثیر همه‌گیری عفونت ویروسی کرونا دچار تغییرات اساسی شده است؛ به نحوی که عموم مردم از انجام حضوری عملیات بانکی و جابه‌جایی نقدی پول به شدت پرهیز می‌کنند، چرا که بانک‌ها به عنوان یکی از کانون‌های پرخطر انتقال ویروس معرفی شده‌اند.
در این شرایط داشتن یک نسخه مطمئن از نرم‌افزارهای بانکی پشتیبان پرداخت با کارت‌های عضو شتاب اهمیت مضاعفی پیدا کرده و می توان برخی از خدماتی که در اینترنت‌بانک قابل دریافت است را از طریق این اپلیکیشن‌های موبایلی دریافت کرد. مزیت این نرم‌افزارها این است که فعال‌سازی آنها بر خلاف اینترنت‌بانک نیازی به دریافت نام کاربری و رمز عبور ندارد. البته پشتیبانی نرم‌افزارهای پرداخت در حد جا‌به‌جایی کارت به کارت است که با شیوع کرونا سقف آن موقتا از ۳ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت. این در حالی است که نسخه‌های همراه‌بانک از انتقال وجه ساتنا و پایا با سقف‌های بالاتر نیز پشتیبانی می کند.
یکی از نرم‌افزارهای پرداخت همراه مطمئن که توسط بانک مسکن طراحی و عملیاتی شده، نرم‌افزار «پرنا» است. دارندگان مسکن کارت با استفاده از این نرم‌افزار می توانند خدمات متنوعی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
در حال حاضر دارندگان دستگاه های هوشمند اندرویدی از نسخه اندروید ۴٫۴ به بالا، قادر به نصب و بهره برداری از نرم افزار پرداخت الکترونیک پرنا هستند. کاربران دستگاه‌های هوشمند با سیستم عامل IOS نیز قادر هستند با دریافت پرنا به شکل مستقیم از «اپ استور»، آن را روی دستگاه خود بدون هیچ دردسری نصب کنند. پرنا تنها نرم‌افزار پرداختی است که توانسته تحریم‌ها را دور بزند و نسخه جدید خود را در اپ استور بارگذاری کند تا ایرانیان دارای تلفن همراه آیفون بدون هیچ مشکلی بتوانند نرم‌افزار مذکور را نصب کنند.
با استفاده از نرم‌افزار پرنا در حال حاضر خدمات گوناگونی قابل دریافت است که از آن جمله می توان به پرداخت الکترونیک عوارض به صورت مستقیم یا شارژ برچسب ETC، پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن از تمامی کارت های عضو شتاب، ثبت نام در سامانه ETC، استعلام و پرداخت بدهی طرح ترافیک خودرو، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت انواع قبوض خدماتی، کارت به کارت از مبدا بانک مسکن به تمامی کارت‌های عضو شتاب از مبدا تمامی بانک ها، خدمات پذیرندگان بانک مسکن(مشاهده و پیگیری تراکنش ها)، درخواست ثبت پذیرندگی و شرکت در قرعه کشی ها اشاره کرد.
پرنا علاوه بر کمک به توسعه بانکداری الکترونیک در کشور، اهداف دیگری همچون حذف هزینه های ناشی از چاپ پول در کشور وعرضه خدمات پرداخت آسان در بازار مصرف، رفع نگرانی ها و مشکلات مردم در پرداخت های الکترونیک روزمره و ارائه راهکارهای آسان در زمینه پرداخت پول در بسترهای تجارت الکترونیک را نیز دنبال می‌کند.
پرنا دارای سرویس‌های منحصر به فرد برای دارندگان مسکن‌کارت نیز است که مهمترین آن انتقال وجه از مبدا مسکن‌کارت به تمام کارت‌های عضو شتاب است
یکی دیگر از این سرویس‌ها، «استعلام صورت وضعیت اقساط بانک مسکن» است. کاربران پرنا می‌توانند با استفاده از شماره کارت قسط بانک مسکن خود از تمام جزئیات و صورت وضعیت قسط خود مطلع شوند. امکان دیگر «پرداخت اقساط بانک مسکن» است؛ به این ترتیب کاربران پرنا می‌توانند با استفاده از تمام کارت‌های عضو شتاب نسبت به پرداخت اقساط انواع تسهیلات بانک مسکن اقدام کنند. خدمات متنوعی که در پرنا گنجانده شده می‌تواند سرویس‌های پرکاربرد متنوعی را با ضریب امنیت بالا در اختیار مشتریان بانکی قرار دهد و آنها را از مراجعات حضوری به شعب در موارد گوناگون بی نیاز کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.