×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حکمرانی تأمین‌اجتماعی مبتنی بر نظام ولایی، دو عنصر اساسی باید همواره مورد توجه قرار گیرد. اولین عنصر توجه به بنیان‌های هویتی و معرفتی است. بنیان‌های هویتی همچون معنویت، آزادی، استقلال، عدالت و مفاهیمی مثل برابری و کرامت انسانی از بنیان‌هایی هستند که فعالیت تأمین‌اجتماعی مبتنی بر آن‌هاست. عنصر دیگر در حکمرانی تحولی، عقلانیت و استفاده از دانش، تجربیات و ظرفیت‌های موجود و تناسب بین ابزارها و ارزش‌ها در مسیر تحقق اهداف است. امروزه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم که دوره تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی است و در رویکردهای رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم بر تحول‌آفرینی تاکید شده است. در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیز باید به دنبال تحول باشیم. لازمه تحول در حکمرانی؛ کشف ایده‌های نو و خلاق است و رشد، تحول و جهش بدون خلاقیت امکانپذیر نیست. لازمه دیگر حکمرانی تحولی، این است که در کنار مسائل ساختاری، به وجود عاملان و حاملان راهبری تحول نیاز داریم که باید آینده را پیش بینی کرده و برنامه‌ها را محقق کنند و البته نسبت به تحول در حکمرانی باور داشته باشند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی که با شعار “تجربه دیروز، تحول امروز، آینده‌سازی در گام دوم” در شهر مقدس قم درحال برگزاری است، با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی مبتنی بر مبانی معرفت دینی و عقلانیت است و ریشه در احکام اسلامی و مبانی دینی ما دارد، گفت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی وظیفه داریم که آرمان‌های انقلاب اسلامی در زمینه تحقق عدالت اجتماعی را با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌هایی که در سازمان و کشور داریم، پیگیری کرده و نقش مهم و برجسته سازمان تأمین‌اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی را محقق کنیم. امروزه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم که دوره تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی است و در رویکردهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم بر تحول‌آفرینی تأکید شده است. در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیز همین رویکرد حاکم است و باید به دنبال تحول باشیم. تحول در حکمرانی تأمین‌اجتماعی به این معنا است که باید جهت‌گیری اصلی فعالیت‌های خود را معطوف به تحقق عدالت به عنوان دال مرکزی حکمرانی تأمین‌اجتماعی قرار دهیم و با تلفیق ارزش‌ها و ابزارها برای تحقق این هدف با نهایت توان و ظرفیت تلاش کنیم.

میرهاشم موسوی همچنین اظهار داشت: در این نشست پنل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی خواهیم داشت تا با هم‌افزایی ایجاد شده، مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کنیم.
وی با قدردانی از حضور اعضای هیئت‌امنا، هیئت‌مدیره و شرکای اجتماعی و مدیران ستادی و استانی در این همایش گفت: خدا را شاکریم که در ایام معصومیه در کنار مضجع نورانی اخت‌الرضا (ع) این همایش را برگزار می‌کنیم و امیدواریم برگزاری همایش سراسری تأمین‌اجتماعی، زمینه‌ساز تحقق اهداف عالی سازمانی در راستای تحول در خدمت‌رسانی سازمان تأمین‌اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان باشد.
میرهاشم موسوی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، گفت: این روزها و لحظات، روزها و لحظات درد‌آوری است که غم غزه و جنایات ددمنشانه اسرائیل غاصب در غزه، دل همه آزادی‌خواهان و آنهایی که هویت انسانی برایشان مهم است را به درد آورده است. جنایت‌ها و اقدامات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی برای ترمیم شکست هویتی و امنیتی این رژیم از جریان مقاومت صورت می‌گیرد و قطعاً آنها قادر به جبران و ترمیم این شکست مفتضحانه نخواهند بود.
وی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه گفت: همکاران ما در حوزه درمان بیش از دیگران از حمله به بیمارستان خشمگین و ناراحت هستند چراکه رژیم صهیونیستی در این جنایات غیرانسانی افراد مجروح و بیمار را هدف گرفت. ما معتقدیم که کاخ سست‌بنیان رژیم صهیونیستی درحال فرو ریختن است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری به زودی شاهد از بین رفتن این رژیم غاصب خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی وظیفه داریم که آرمان‌های اسلامی در زمینه تحقق عدالت اجتماعی را با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌هایی که در سازمان و کشور داریم، پیگیری کرده و نقش مهم و برجسته سازمان تأمین‌اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی را محقق کنیم. قله‌ای که مقام معظم رهبری فرموده‌اند به آن نزدیک شده‌ایم، قله عدالت است و نقش ما در تحقق عدالت، نقش بسیار مهم و برجسته‌ای است.
موسوی با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی در زمینه تحقق آرمان عدالت اجتماعی اقدامات ارزشمندی انجام شده است، گفت: جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی از حدود ۲۰ درصد جمعیت ۳۵ میلیون نفری قبل از انقلاب به ۷۴ درصد جمعیت ۸۵ میلیون نفری رسیده است. در نیمه عمر دولت سیزدهم باید فعالیت خود را ارزیابی کنیم و معطوف به این ارزیابی، یک بازمهندسی و بازآرایی اقدام و عمل را مورد توجه قرار دهیم تا زمینه خدمت مؤثرتر به جامعه و تحقق اهداف دولت در حوزه ماموریت خود را به شکل جدی‌تر فراهم کنیم و انشاءلله بتوانیم شعاری را که در بدو ورود به سازمان اعلام کردیم یعنی “تحول، عدالت و اعتماد” با جدیت بیشتری دنبال کنیم. در حکمرانی تأمین‌اجتماعی اگر در مورد تحقق این شعار بنیادین و اهدافی که ترسیم شده است، ارزیابی مستمر انجام ندهیم و عملکرد خود را بررسی نکنیم و مورد نقد و اصلاح قرار ندهیم، ممکن است در مسیر توسعه دچار رکود و توقف شویم. امروزه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم که دوره تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی است و در رویکردهای رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم بر تحول‌آفرینی تاکید شده است؛ یعنی زیست تحولی در شرایط و موقعیت‌های مختلف و دشوار. در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیز باید به دنبال تحول باشیم. نقش مدیران در حکمرانی از جمله در حکمرانی تأمین‌اجتماعی، جهت دادن به راهبردها، سیاست‌ها و اقدامات سازمان برای معنادار کردن مسیر حرکت است. در رویکرد تحولی حکمرانی تأمین‌اجتماعی، تلاش می‌کنیم از طریق تلفیق ارزش‌های بنیادین نظیر عدالت، اخلاق و معنویت با ابزارها و شرایط روز، سطح کارامدی را ارتقاء دهیم و در این مسیر از ارزش‌های بنیادین کوتاه نخواهیم آمد.
وی افزود: در حکمرانی تأمین‌اجتماعی مبتنی بر نظام ولایی، دو عنصر اساسی باید همواره مورد توجه قرار گیرد. اولین عنصر توجه به بنیادهای هویتی و معرفتی است. ما باید بر اساس بنیان‌های هویتی و معرفتی خود در نظام ولایی مانند معنویت، آزادی، استقلال، عدالت و مفاهیمی مثل برابری و کرامت انسانی از بنیان‌هایی هستند که فعالیت تأمین‌اجتماعی مبتنی بر این بنیان‌هاست. اگر توسعه خدمت می‌دهیم اگر از ابزارهایی مثل هوشمندسازی برای توسعه خدمات استفاده می‌کنیم دنبال این مطلوبیت هستیم که این پایه‌های اساسی را استحکام بخشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: از دیگر مؤلفه‌های اساسی در نظام ولایی، عقلانیت است و برای تحقق بنیان‌های معرفتی و اصول اساسی در زیرساخت‌های حکمرانی تأمین‌اجتماعی باید با عقلانیت به‌دنبال تحقق اهداف و حل مسائل باشیم. بدون علم و دانش و بدون توجه به تجربیات تاریخی که در حوزه تأمین‌اجتماعی و رفاه عمومی داریم، نمی‌توانیم به دنبال تحول باشیم. شعار همایش امسال نیز برهمین اساس “تجربه دیروز، تحول امروز، آینده‌سازی در گام دوم” انتخاب شده است. اگر به‌دنبال آینده‌سازی براساس عدالت و امنیت اجتماعی هستیم باید عقلانیت و استفاده از امکانات و تعامل بین ابزارها و ارزش‌ها را مورد توجه قرار دهیم. اگر به دنبال افزایش پوشش بیمه اجتماعی هستیم باید ابزار مناسب آن را انتخاب کنیم. تدبیر در مدیریت، ایجاد تناسب بین ارزش‌ها، ابزارها و اهداف با عقلانیت است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه نتیجه خدمات و فعالیت‌های تأمین‌اجتماعی باید رضایتمندی جامعه تحت پوشش این سازمان باشد، گفت: مردم باید رفاه را احساس کنند. در سازمان تأمین‌اجتماعی اقدامات قابل‌توجهی در زمینه خدمت به مردم انجام شده است. دستاوردهای ما در حکمرانی تأمین‌اجتماعی و اعداد و ارقامی که محقق شده است، قابل قیاس با کشورهای منطقه و حتی برخی کشورهای پیشرفته نیست اما مردم باید این پیشرفت و این دستاوردها را در زندگی خود احساس کنند. دولت سیزدهم دولت عدالت محور است و آرمان حکومت هم تحقق عدالت است، رمز عبور از دولت‌سازی به جامعه‌سازی، تحقق عدالت اجتماعی است و هدف و رویکرد گام دوم انقلاب، تحقق آرمان عدالت است. در حکمرانی تحولی دنبال کشف ایده‌های نو، شفاف و اثرگذار هستیم. لازمه تحول در حکمرانی؛ کشف ایده‌های نو، کشف ایده‌های خلاق است و رشد، تحول و جهش بدون خلاقیت امکانپذیر نیست. ما در زمینه چارچوب‌ها و اصول خود که مبتنی بر بنیان‌های معرفتی است، مصمم هستیم اما در حوزه‌های عملیاتی و اجرای برنامه‌ها برای تحقق اصول معرفتی، اصلاح‌پذیر بوده و به دنبال تکمیل هستیم. از مدیران استانی می‌خواهیم که در نشست‌های تخصصی مطالب را شفاف مطرح کنند و با نقادی منصفانه در این جلسات زمینه را برای تحقق هرچه مطلوب‌تر برنامه‌ها فراهم کنند. لازمه حکمرانی تحولی، وجود عاملان و حاملان راهبری تحول است که باید آینده را پیش بینی کرده و برنامه‌ها را محقق کنند و البته نسبت به تحول در حکمرانی باور داشته باشند. در این همایش حتماً نشست‌های عملیاتی خواهیم داشت که در این نشست‌ها به بررسی برنامه‌های اقدام و عمل خواهیم پرداخت و دستاوردهای این نشست را به زودی خواهیم دید.
موسوی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی با رویکرد تحولی در دولت مردمی سیزدهم از بحران‌های روزمره عبور کرده است، گفت: به برکت نگاه تحولی که در سطوح مختلف از ریاست‌جمهوری و دولت و مجلس محترم تا اعضای هیئت‌امنای و هیئت‌مدیره و بدنه سازمان شاهد هستیم؛ امسال را بدون استقراض از نظام بانکی عبور خواهیم کرد و برخی از نتایج مدیریت تحولی را در سازمان تأمین‌اجتماعی شاهد هستیم و با رویکرد حرفه‌ای و همگرایی حداکثری، انشاءالله آینده‌سازی و تأمین آتیه بهتر برای کشور در عرصه حکمرانی تأمین‌اجتماعی در پیش است.

گزارش تصویری اولین روز همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌ اجتماعی آبان ۱۴۰۲ استان قم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.