×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
حمایت غذایی کمیته امداد از ۵۴ هزار مادر باردار و شیرده در کشور

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی با تشریح برنامه رفع سوء تعذیه مادران باردار و شیرده افزود: حدود ۵۴ هزار نفر از مادران در مناطق محروم کشور از این خدمات بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: این مادران به صورت ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند که ارزش این سبد در سال ۹۹ به ۲۰۰ هزار تومان در ماه رسید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۶۷ میلیارد تومان برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده با ارائه سبد غذایی، هزینه شد.

خدرویسی همچنین به برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال کشور اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۳۷ هزار نفر از کودکان زیر پنج سال در مناطق محروم کشور تحت پوشش این خدمت کمیته امداد هستند.

وی تاکید کرد: این کودکان نیز به صورت ماهانه از سبد غذایی برخوردار می‌شوند که سال گذشته به همین منظور بیش از ۷۲ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از غربالگری سلامت ۴۰۰ هزار نفر از مددجویان خبر داد و افزود: در این طرح مددجویان تحت خدمات غربالگری بیماری‌های غیر واگیر، آموزش بهداشت، بسته‌های بهداشتی و … قرار گرفتند.