×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و کمک به برگزاری رویدادهای گفتگومحور

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، تعدادی از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در رشته های رفاه اجتماعی، سیاستگذاری اجتماعی، مدیریت و اقتصاد سلامت با حفظ پروتکل های بهداشتی از موسسه بازدید کرده و ضمن گفتگو با مدیران بخشهای مختلف موسسه، با نحوه فعالیت علمی موسسه از نزدیک آشنا شدند.
در این جلسه،دکتر روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در دیدار با دانشجویان گفت: برگزاری چنین جلساتی ضمن آشنایی با یکدیگر، راهی است که از خروجی آن می توان به بعد اجرایی و افزایش کارکردهای علمی رسید.
وی با بیان اینکه ایام دانشجویی بهترین ایام برای ایجاد شبکه اجتماعی خواهد بود،خطاب به دانشجویان افزود: اکنون که در عصر ارتباطات هستیم باید در کنار تحصیلات عالی، نحوه کنشهای داوطلبانه خود را افزایش دهید و وارد کنشهای غیرعلمی شوید تا حوزه علمی تان نیز تقویت شود.
کردونی با انتقاد از نبود رشته سیاستگذاری اجتماعی در کشور گفت: در رشته برنامه ریزی رفاه باید به زوایای ساختار اجرایی و سیاستگذاری کشور اشراف داشته باشید و در این زمینه موسسه عالی پژوهش می تواند میانجی یا واسطه ای برای افزایش شناخت شما از ساختار بازیگران و سازوکار سیاسی کشور باشد.
رئیس موسسه عالی پژوهش خطاب به دانشجویان گفت: مسئولیت مهمی بر دوش دارید و آن این است که مسائل سیاسی را باید حل کنید و برای ارائه راهکارهای مناسب، به چیزی فراتر از دانش روز احتیاج دارد و این مهم، از طریق ارتباط شما با نهادهای سیاسی و اجرایی شکل می گیرد و از آنجایی که موسسه عالی پژوهش وابسته به وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی کشور است می‌تواند در این زمینه کمکتان کند.
رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به دانشجویانی که در هفته پژوهش از این موسسه بازدید کردند، پیشنهاد داد: چنانچه پایان نامه ای مورد تایید دانشگاه قرار گرفته، می‌تواند در فرآیند حمایت از پایان نامه در موسسه قرار گیرد، همچنین پایان نامه و کارهای مطالعاتی شما که قابلیت استخراج گزارش سیاستی را دارند، می تواند مورد حمایت موسسه قرار گرفته و منتشر شوند.
وی تصریح کرد: همچنین پروژه مطالعاتی با عنوان واکاوی سیاست های رفاهی در سه دهه گذشته از سوی گروه نظرسنجی موسسه با هدف شناخت کامل از مسیر سیاستگذاریهای رفاهی در حال انجام است، به همین دلیل دانشجویان مرتبط با این حوزه می توانند یادداشت های سیاستی خود را ارائه دهند تا در کنار دیدگاه متخصصان، دیدگاه دانشجویی را نیز داشته باشیم.
کردونی گفت: می‌توانیم با تعامل و همکاری های بیشتر، فضایی برای طرح دیدگاه های شما داشته باشیم و شما دانشجویان از طریق انجمن های علمی و گروه های تخصصی در دانشگاه ها می توانید محورهای گفتگوی خود را مطرح کرده و موسسه در برگزاری نشست‌ها، وبینارهای تخصصی و رویدادهای گفتگومحور در کنارتان خواهد بود.