×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بررسی آماری سه فلز استراتژیک (فولاد، مس و آلومینیوم) نشان می‌دهد که تولید این محصولات در کشور به‌رغم تعطیلی یا کاهش مدت‌زمان تولید بخش قابل توجهی از معادن و کارخانه‌های تولیدکننده محصولات معدنی در جهان، حفظ شده و حتی در برخی موارد، افزایشی بوده است.

رشد ۷ درصدی تولید فولاد خام
براساس آمار اعلام‌شده، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، درکل سه میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۸۳ تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۷۱ تن)، ۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
میزان تولید محصولات فولادی شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو نیز در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار تن بود این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تن بود که کاهش ناچیزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

افزایش ۲۲ صدم درصدی تولید کنسانتره مس
شرکت ملی صنایع مس ( تابعه ایمیدرو)، از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۶۸ هزار و ۹۸۷ تن کاتد مس و ۲۹۴ هزار و ۶۲۳ تن کنسانتره مس تولید کرد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۶۹ هزار و ۹۹ تن کاتد مس و ۲۹۳ هزار و ۹۶۰ تن کنسانتره مس)، به‌ترتیب ۱۶ صدم درصد کاهش و ۲۲ صدم درصد افزایش یافت.
افزایش ۳۴ درصدی تولید شمش آلومینیوم
شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو، در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۵۸ هزار و ۲۸۱ تن شمش آلومینیوم تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت‌مشابه سال گذشته (۴۳ هزار و ۴۰۹ تن)، ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۲ درصدی تولید پودر آلومینا
همچنین شرکت آلومینای ایران در این مدت، ۶۰ هزار و ۹۵۵ تن پودر آلومینا تولید کرد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۵۹ هزار و ۸۴۹ تن)، ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.