×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
جبهه جدید برخی رهبران افغان برای مذاکره با طالبان

به گزارش کیوسک خبر، تعدادی از رهبران افغان شامل ۲ فرمانده منطقه ای در این کشور در حال تشکیل جبهه متحدی برای گفتگو با طالبان هستند.

به گزارش الجزیره، یکی از این افراد خالد نور پسر عطا محمد نور است که زمانی والی قدرتمند ولایت بلخ در شمال افغانستان بود.

از دیگر افراد متنفذ در این گروه، ژنرال عبدالرشید دوستم است.

خالد نور پیشتر در سخنانی گفته بود که طالبان نمی‌تواند در برابر مقاومت مردم ایستادگی کند و هیچ گروهی در افغانستان نمی تواند به زور حکومت کند.

از سوی دیگر، احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر نیز در این ولایت مستقر است و خبرها از مذاکره هیأتی به نمایندگی از وی با طالبان حکایت دارد.

نماینده ولایت پنجشیر پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نخستین دُور از مذاکرات مستقیم میان هیئت‌های طالبان و جبهه مقاومت در افغانستان برگزار شد.

«عبدالحافظ منصور» نماینده ولایت پنجشیر در این خصوص گفت: هیئت جبهه مقاومت ملی دیروز چهارشنبه مذاکراتی را با نمایندگان طالبان در شهر «چاریکار» مرکز ولایت پروان برگزار کرد. این مذاکرات در جوی خوب برگزار شد. این نخستین بار بود که هیئت هایی از طالبان و جبهه مقاومت ملی مذاکراتی مستقیم برگزار می کردند. هیئت طالبان در مذاکرات شامل ۷ نفر بودند؛ در حالی که هیئت جبهه مقاومت ملی متشکل از ۱۲ نفر بود. هر دو طرف با ادامه مذاکرات پیرامون صلح به منظور اجتناب از حملات مسلحانه به مواضع یکدیگر موافقت کردند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از الجزیره، پیشتر رسانه های اعلام کرده بودند که هیئت طالبان قرار است با احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر به منظور حل اختلافات از طریق مذاکره و اجتناب از درگیری‌های مسلحانه مذاکره کند.