×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان فارس، گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد دارای ظرفیت های بالقوه معدنی، نزدیکی به سواحل جنوب کشور و بندر پارسیان و با وجود معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و زیرساخت‌های اولیه، شرایط برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع مادر و طرح های نفت و گاز و پتروشیمی و تولید و برق و انرژی در این کانون عظیم صنعتی فراهم است.

20200703181340_IMG_8759

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد نقش کلیدی در توسعه صادرات خواهد داشت و با توجه به بهره‌برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم، افق برای تکمیل زنجیره تولید در این کانون صنعتی روشن است.

به باور قادری تحقق طرح های توسعه ای مرتبط با مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان می‌تواند زمینه ارتقای این مناطق صنعتی به منطقه آزاد را فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اینکه مجلس از تحقق تکمیل زنجیره تولید و فعال شدن بخش های بالادستی و پایین دستی مرتبط با صنایع معدنی حمایت همه جانبه خواهد داشت، بیان کرد: حمایت از تکمیل زنجیره های تولید در بخش های مختلف بویژه در زمینه معدن و صنایع معدنی  و راه‌اندازی واحدهای بالادستی و پایین دستی آن در دستور کار مجلس است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه زیرساخت‌ها، مزیت ها، مشوق های سرمایه گذاری و تولید شمش و آلومینیوم مذاب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شرایط بی‌نظیری برای  فعالان بخش خصوصی است  تا در شهرک پایین دستی آلومینیوم (آلوم شهر) مبادرت به سرمایه گذاری کنند و ورود فعالانه بخش خصوصی به تولید محصولات مختلف آلومینیومی و حمایت از آنان سبب تامین نیاز داخلی کشور، ممانعت از خام فروشی و فراهم شدن شرایط اشتغال پایدار و  گسترده و خلق ارزش افزوده عظیم می شود.

قادری در ادامه گفت :  تکمیل  زنجیره معدنی  از ابتدا تا انتها یکی از الزامات حرکت در مسیر پویایی اقتصاد ملی و نیازمند همگرایی و همکاری بین بخشی است.

وی از بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری درخواست کرد تا در تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد  اهتمام  جدی تری داشته باشند.

قادری در بخش دیگری از این گفت و گو با ارائه دیدگاه خود در مجلس مبنی بر ضرورت هدفگذاری بخش های مختلف کشور برای پیگیری تحقق اهداف ذاتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد : مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید در پیگیری اهداف ذاتی و کارکردهای اصلی خود کوشا باشند و در مسیر  توسعه صنعتی و برنامه های تولیدی برای افزایش توان صادراتی کشور گام های جدی تری  بردارند و در عملکردها به عنوان دروازه واردات کالاهای مصرفی تجدیدنظر کنند چرا که این ظرفیت در این کانون‌های صنعتی برای جهش تولید و کاهش وابستگی ها به خارج از کشور و رونق صادرات و درآمد ارزی کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد با افزایش معافیت ها در این کانون های ظرفیت دار صنعتی و رفع نواقص ها و  اشکالات عملکردی، شاهد توسعه مناطق ویژه و آزاد اقتصادی کشورمان باشیم.

شایان ذکر است منطقه ویژه اقتصادی لامرد در غرفه شماره ۱۶ در سالن سرو واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس تا چهاردهم تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ با رعایت پروتکل های بهداشتی، پذیرای علاقه مندان و فعالان بخش خصوصی خواهد بود.

کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بسته های جذاب و متنوع سرمایه گذاری تدوین شده متناسب با طرح جامع این کانون صنعتی-معدنی را برای متقاضیان و بازدیدکنندگان تشریح می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.