×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در شرایط قرمز/سفرهای سیستانی‌ها بیشتر شد!

کیوسک خبر ـ در شرایطی که وضعیت کرونایی شهرهای کشور یکی پس از دیگری از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز تبدیل می‌شود و کرونای دلتا بیداد می‌کند،  بررسی آمار ترددهای بین استانی نشان می‌دهد که مردم همچنان بدون توجه به مخاطرات این ویروس جهش یافته، سفرهای خود را در هفته گذشته ادامه دادند و تغییر چندانی در این زمینه رخ نداده است.

چرا که بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از تحلیل وضعیت تردد در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ تیر ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۷  وسیله نقلیه بوده است که گرچه نسبت به هفته قبل از این آمار پنج درصد کاهش یافته اما در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

 البته در این میان میزان تردد وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای شخصی مردم نسبت به هفته مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر شده است و این  آمار در کنار ثبت هشت میلیون و ۷۸۶ هزار خودرو با پلاک یکتا نشان می‌دهد که مردم همچنان به سفرهای خود در این شرایط قرمز کرونایی ادامه داده‌اند. این خودروها عمدتاً متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد و پس از آن متعلق به استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران و گیلان بودند.       

البته مردم نسبت به هفته قبل از این آمار سفرهای خود را کاهش داده‌اند و تقریبا عمده استان‌های کشور وضعیت ترددشان نسبت به دو هفته قبل کاهش یافته است اما ترددهای بین استانی صورت گرفته در همه استان‌های کشور نسبت به هفته مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است.

 در این میان سمنان، اردبیل، خوزستان و خراسان شمالی به ترتیب با ۲۰ درصد، ۱۲ درصد، ۱۲ درصد و ۱۲ درصد رشد، بیشترین افزایش تردد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند و تردد بین استانی در چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی به ترتیب با پنج، چهار و سه درصد رشد، بیشترین میزان افزایش تردد را نسبت به هفته مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند. جالبتر اینکه با وجود اعمال ممنوعیت‌های تردد شدید در استان سیستان و بلوچستان به دلیل وضعیت وخیم کرونای دلتا و بسته شدن ورودی و خروجی‌های این استان، باز هم ترددهای جاده‌ای در این استان در هفته گذشته نسبت به دو هفته گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.