×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پنجاه‌ویکمین سفر استانی و در استان مرکزی، در مراسم رونمایی از بیل مکانیکی جدید تولیدی شرکت هپکو با ظرفیت ۷۵ تن، از حمایت خاص سازمان تأمین‌اجتماعی و دولت سیزدهم از احیای شرکت هپکو خبر داد و گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری باید معدن و صنعت معادن به عنوان یکی از صنایع راهبردی توسعه یافته و حتی به عنوان یکی از جایگزین‌های حوزه نفت به آن توجه شود. اهمیت هپکو نیز به دلیل ارتباط با این صنعت و تأمین نیازهای فعال شدن صنعت معدن بسیار زیاد است. تولید بیل مکانیکی ۷۵ تنی در هپکو، نشانه‌ای امیدبخش از توفیق دولت مردمی سیزدهم و سازمان تأمین‌اجتماعی در رویکرد تحولی و احیای این شرکت و ورود آن به عرصه تولید محصولات تناژ بالاست که در صنعت معدن موردنیاز است.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این مراسم که با حضور آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: در این دولت، با لطف خداوند متعال و بر اساس شعار سال که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند آمارهای موجود، نشان از رونق تولید در کشور دارد. در این مسیر، تأمین‌اجتماعی به واسطه حوزه مأموریت خود، نشانگری از وضعیت رونق تولید و کسب و کار است. بسیاری از اقتصاددان‌ها بر این باور هستند که ارزش پول ملی هر کشور تابعی از شرایط تولید در آن کشور است و هر کشوری که تولید مسئله اصلی آن باشد؛ آن کشور ارزش پول ملی و قدرت خرید و آسایش و امنیت بالایی دارد.

وی افزود: برای آشکار شدن بهبود شرایط گردش منابع در سازمان تأمین‌اجتماعی باید اشاره کنم در ابتدای این دولت، تأمین‌اجتماعی ماهانه حدود ۲۶ تا ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان را داشت که هر ماه ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی برای تأمین این منابع داشت؛ اما امروز به لطف خدا و با اتفاقاتی که در کلان کشور در دولت مردمی سیزدهم به وقوع پیوست و رویکردی که آیت‌الله رئیسی داشتند، ما ماهانه بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد تومان تعهد انجام می‌دهیم بدون این که از نظام بانکی یک ریال برداشت کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ به‌علت کسری نقدینگی و برای تأمین منابع موردنیاز جهت پرداخت حقوق و عمل به تعهدات، بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض بی‌رویه در سازمان اتفاق افتاد بود که این بدهی بانکی در دولت سیزدهم تسویه شد و در مسیر افزایش توان نظام بانکی برای حمایت مؤثرتر از تولید قرار گرفت.
وی با اشاره به این‌که مطلوب نیست که منابع کشور از مسیر استقراض بانکی صرف پرداخت حقوق و مستمری شود و باید این منابع در عرصه تولید وارد شود، گفت: بازپرداخت بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی و افزایش سرمایه بی‌سابقه صورت‌گرفته در بانک رفاه، نشان از آن دارد که کشور با قدرت و قوت در مسیر رشد و تولید پیش می‌رود.
موسوی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در عرصه تولید، حوزه معدن است و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تأکید کرده‌اند که باید معدن و صنعت معادن به عنوان یکی از صنایع راهبردی توسعه یافته و حتی به عنوان یکی از جایگزین‌های حوزه نفت به آن توجه شود. اهمیت هپکو به‌دلیل ارتباط با این صنعت بسیار مهم است. اگر بخواهیم در این عرصه، ظرفیت کلان کشور را در حوزه معدن و پیشرانی این صنعت برای جایگزینی سهم نفت در اقتصاد به‌عنوان اولویت راهبردی کشور قلمداد کنیم، قطعاً به هپکو و احیای ظرفیت کامل این شرکت نیاز است و باید برای آن برنامه‌های بزرگ‌تر و کلان‌تر طراحی شود.
وی با اشاره به اهمیت تأمین ماشین‌آلات موردنیاز صنعت معدن کشور گفت: امروز که دستگاه بیل مکانیکی ۷۵ تنی تولید هپکو رونمایی می‌شود، نشان از ورود شرکت به عرصه تولیدات با تناژ بالاست که ما در صنعت معدن به این ظرفیت نیاز داریم. قطعاً سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی از سهامداران اصلی هپکو، در تولید ماشین‌آلات معدنی و صنعتی و راه و ترابری، مثل گذشته با قوت کنار شما عزیزان خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: این شرکت قبلاً شرایط سختی داشت و بعضاً مورد بی‌مهری قرار گرفته بود ولی الان بحمدالله شرایط امیدبخش است و تأمین‌اجتماعی هم برای توسعه این صنعت در کنار شما خواهد بود تا بتواند شرایطی فراهم آورد تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، بتوانیم در عرصه صادرات هم حضور پررونق هپکو را شاهد باشیم.
وی همچنین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از سهامداران اصلی هپکو، بنا را بر حمایت از احیای کامل ظرفیت‌های تولیدی این شرکت گذاشته است و برای حل مشکلات این شرکت، بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های این شرکت که منجر به رکود تولید در شرکت شده بود، از طریق تأمین‌اجتماعی تسویه شده است.
موسوی افزود: برای حمایت از هپکو که مورد تأکید و توجه دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس جمهور محترم است، تعاملات خوبی با وزارت صنعت و معدن داریم و با هم افزایی صورت گرفته و حمایت دولت، قراردادهای خوبی برای احیای کامل ظرفیت هپکو منعقد شده و در مجموعه اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همه شرکت‌های این مجموعه موظف شده‌اند نیازهای خود به ماشین‌آلات سنگین را از صنایع داخلی و به‌ویژه هپکو تأمین کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.