×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جهانگیریان در پاسخ به این سوال که چرا طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در این دانشگاه متوقف شده است، توضیح داد و گفت: طراحی این هواپیما با مشارکت ۲ دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس صورت گرفت که تا انتهای طراحی مفهومی پیش رفتیم و گزارشات تحویل داده شد.

رئیس سابق پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه ساخت این هواپیما در شورای علوم، تحقیقات و فناوری سه مرتبه به تصویب رسیده بود و جزو اولویت‌های کشور قرار داشت، خاطرنشان کرد: سفارش دهنده و حمایت کننده این پروژه سازمان صنایع هوایی است و البته عمده حمایت از طریق وزارت علوم صورت می‌گرفت که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و قطع حمایت‌ها، ادامه پروژه متوقف شد.

مجری طرح این هواپیما با بیان این مطلب که در دانشگاه امیرکبیر ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بر روی این پروژه فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: هر زمان تزریق اعتبار صورت بگیرد کار مجدداً آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هواپیمای ۱۵۰ صندلی، اقتصادی‌ترین هواپیمای دنیا به شمار می‌رود، افزود: این هواپیما جزو پرفروش‌ترین ها در دنیاست. کشورهای چین و روسیه علاوه بر ساخت بویینگ و ایرباس مجدداً در حال کار بر روی این نوع هواپیما هستند و حتی کشور چین نمونه تست این هواپیما را بیرون داده و در حال تست آن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.