×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان قطعا به توسعه دانش و تکنولوژی تولید فولاد کشور کمک خواهد کرد و شرکت‌‌های حاضر در این کنفرانس با توجه به موضوعات مطرح شده، می‌توانند یک گام رو به جلو برای پیشبرد اهداف خود بردارند.

به گزارش کیوسک خبر،‌محمد ناظمی هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی در حاشیه سمپوزیوم فولاد کیش، بیان کرد: سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که توسط شرکت فولاد هرمزگان برگزار می‌شود، تناسب خوبی با مجموعه برگزارکننده دارد؛ چرا که فولاد هرمزگان سومین تولیدکننده محصولات فولادی تخت به روش ریخته‌گری مداوم در کشور به شمار می‌رود. از این رو توجه مجموعه‌های تولیدی و عملیاتی به توسعه دانش، مقدمه توسعه تکنولوژی در آن مجموعه‌ها خواهد بود و به طور حتم از محل توسعه تکنولوژی، بهبود عملیات و فعالیت رقابتی حاصل خواهد شد.

وی افزود: مدیران و کارشناسان شرکت فولاد مبارکه از برگزاری این رویداد مشابه دو دوره قبل حمایت خواهند کرد. همچنین انتظار داریم همه فعالان و صاحب‌نظران حوزه مربوط به موضوعات تعریف شده در فراخوان مقالات سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، مشارکت کنند و در برگزاری این کنفرانس شاهد ارائه ایده‌ها و تجربیات موفق باشیم.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امیدوار هستیم خروجی برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی به توسعه عملیات و پیشبرد اهداف کلان کمک کند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با برگزاری این کنفرانس، شرکت‌های حاضر در آن ازجمله فولاد هرمزگان، یک گام موثر به سمت بهره‌وری بالاتر و رقابتی‌تر شدن در صنعت، حرکت کنند.

ناظمی با اشاره به مزیت‌های فولاد هرمزگان، تصریح کرد: صنعت فولاد کشور طی چهار دهه گذشته به خوبی رشد کرد و تولید فولاد از یک میلیون تن در ابتدای انقلاب به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال‌های اخیر رسیده و هم‌اکنون ظرفیت بیش از ۴۶ میلیون تنی در کشور وجود دارد. بخشی از این ظرفیت به تولید محصولات تخت فولادی اختصاص دارد که ازجمله آن‌ها فولاد هرمزگان بوده و این شرکت بازیگر اصلی این حوزه به شمار می‌رود. این شرکت به لحاظ جغرافیایی در کنار آب‌های آزاد و بین‌المللی قرار گرفته است. از این رو برنامه ما تنها معطوف به بازار داخلی نبوده و بخشی از محصولات به منظور صادرات و عرضه در بازار بین‌المللی تولید شده‌اند. حضور فولاد هرمزگان در منطقه ویژه خلیج فارس و کنار آب‌های آزاد، یک مزیت قابل توجه برای این شرکت به وجود آورده است.

وی ادامه داد: گروه فولاد مبارکه اغلب طرح‌های توسعه‌ای خود را در حوزه افزایش ظرفیت‌های کمی به سمت مناطق ساحلی ازجمله فولاد هرمزگان تعریف کرده است. به همین دلیل طرح‌های توسعه‌ای که در فولاد هرمزگان تعریف شده، برای گروه فولاد مبارکه اهمیت بسیار بالایی دارد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در پایان تاکید کرد: برنامه‌های کلی برای توسعه فولاد هرمزگان دیده‌ایم؛ به طوری که هم در زمینه فولادسازی شاهد افزایش ظرفیت خواهیم بود و قرار است ظرفیت تولید فولاد هرمزگان به ۳٫۲ میلیون تن و با روش‌های مختلف حتی بیشتر از آن، برسد؛ هم اینکه سبد محصولات این شرکت توسعه خواهد یافت و محصولات جدید فولاد هرمزگان با احداث خط نورد گرم تولید خواهد شد. حتی تامین مواد اولیه و ورود فولاد هرمزگان به حوزه معادن را در برنامه‌ها دیده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.