×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توزیع همگون صنعت و معدن، جبران عقب‌افتادگی صنعتی شهرستان ها

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از هدف گذاری دولت سیزدهم در توزیع همگون صنعت و معدن در استان‌های مختلف در طرح آمایش صنعت،معدن و تجارت خبر داد.

کیوسک خبر ـ همزمان با روز صنعت و معدن ، وزیر صمت در سفر یک روز به استان خراسان شمالی از واحد های صنعتی این استان از جمله کارخانه لوله گستر اسفراین و‌ مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بازدید کرد.

سید رضا فاطمی‌امین در حاشیه این بازدید گفت : اجرای طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته با هدف توزیع همگون بخش‌های صنعتی و معدنی در کشور اجرایی شده و طی بازدید‌های میدانی و مطالعات قبلی که صورت گرفته سعی داریم با توزیع بهینه صنایع و معادن توازن را در استان های مختلف کشور داشته باشیم.

وی افزود: این وزارتخانه تکمیل زنجیره‌های تولید در کشور را در مناطق مختلف برنامه‌ریزی کرده است تا ضمن تکمیل زنجیره‌های تولید، فقر صنعت در مناطقی نظیر خراسان شمالی جبران شود.

وزیر با تاکید این موضوع که ناهمگونی توزیع بخش‌های صنعتی و معدنی در کشور سبب ایجاد زنجیره‌های ناقص، ایجاد آلایندگی ، مهاجرت و در نهایت فقر سرمایه گذاری در برخی مناطق شده است اظهار داشت: طی این بازدید‌ها وضعیت صنایع کشور شناسایی و زنجیره‌هایی که باید سرمایه گذاری فعلی آن تکمیل گردد یا مناطقی که سرمایه گذاری به اندازه کافی رشد نکرده است ، شناسایی شود.

مازیار زند مدیر عامل لوله گستر اسفراین در بازدید وزیرصمت از این کارخانه گزارشی از روند تولید و مسایل مختلف این کارخانه ارایه کرد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده فولاد آلیاژی در خاور میانه و شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله‌های بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت و گاز در کشور است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.