×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فرکانس بیمه، بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ که امروز منتشر شده حکایت از ۵ونیم برابر شدن تعهدات بودجه‌ای صندوق تامین خسارت های بدنی دارد که تصویب نهایی آن می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌های جدی برای قشر بهره‌مند از خدمات این صندوق شود.

بر اساس مفاد لایحه منتشر شده، برای پرداخت دیه محکومان معسر، جریمه‌های غیرعمد ناشی از تصادف با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارت به عهده بیت المال یا دولت است، صندوق تامین خسارت های بدنی موظف به پرداخت یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت دادگستری شده است.

بر اساس بند دیگری از این لایحه، به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کاهش آسیب‌های اجتماعی مترتب بر خانواده آنها مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق به ستاد دیه اختصاص خواهد داد.

اما مهمترین نکته تکالیف صندوق، تکلیف جدید برای سرمایه گذاری ۴هزار میلیارد تومانی به صورت نقدی یا اوراق مالی اسلامی برای اصلاح نقاط حادثه خیز به وزارت راه و شهرسازی است.

بر این اساس و قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی، تکالیف بودجه ای صندوق تامین خسارت‌های بدنی نسبت به سال جاری ۵ ونیم برابر شده است.

گفتنی است صندوق تامین خسارت های بدنی که با هدف حمایت از زیان‌دیدگان حوادث رانندگی تشکیل شده و پشتوانه مهمی برای شرکت‌های بیمه و بیمه گزاران محسوب می شود، در صورت ادامه روند فعلی با مشکلات فراوان مواجهی خواهد شد و انتظار می رود مدیران و مسئولان بیمه‌ای هشدار جدی و لازم را برای همه مسئولین ذیربط در قوای سه گانه به صدا درآورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.