×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، بدنبال اقدامات انجام شده تعداد روستاهایی که در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شوند از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در ابتدای دولت یازدهم یک هزار روستا در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شدند که این تعداد اکنون به حدود ۲۸۰ روستا کاهش یافته است.
سید ابراهیم علوی افزود: روستاهایی که با تانکر در خراسان رضوی آب رسانی می شوند، ۶۶ هزار نفر جمعیت را در برمی گیرند و از این تعداد ۱۳۰ روستا به صورت دائم و ۱۵۰ روستا به شکل فصلی با تانکر آب‌رسانی می‌شود.
علوی خاطر نشان کرد: برای برخورداری این روستاها از آب پایدار در قالب مجتمع‌های آب‌رسانی، دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کم آبی مناطق روستایی قبل از تابستان سال جاری برطرف شود.
وی اظهار کرد: شاخص برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی اکنون ۷۶٫۷ درصد است ، درحالیکه این رقم در ابتدای دولت یازدهم ۶۶ درصد بوده است.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی با اشاره به رشد بیش از ۱۰ درصدی جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم و بهداشتی در خراسان رضوی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون گفت: در ابتدای دولت یازدهم جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی در روستاهای استان حدود ۹۰۶هزار نفر بود که طی هفت سال به بیش از یک میلیون و پنجاه و سه هزار نفر افزایش یافته است.
سید ابراهیم علوی از افزایش ۲۸ درصدی حجم مخازن ذخیره آب روستایی طی این مدت خبر داد و گفت: حجم کل مخازن ذخیره آب در روستاهای استان در حال حاضر حدود ۳۰۷ هزارمتر مکعب است که ۶۷ هزار متر مکعب آن در هفت سال گذشته ایجاد شده است.
علوی با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم هیچ یک از روستاهای استان از سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار نبودند ؛ افزود: طی سالهای ۱۳۹۲ تا کنون تعداد ۹ پروژه فاضلاب روستایی با جمعیت ۱۶۵۰۰ نفر در برنامه کاری شرکت قرارداشته که تاکنون تعداد ۳ پروژه مشتمل بر ۳۸۶۰ نفر بطور کامل اتمام یافته و روستاییان مذکور از سیستم های دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار گردیده و سایر پروژه ها نیز در دست اقدام میباشند.
وی با اشاره به طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی ادامه داد: این طرح با هدف هم افزایی در منابع آب و افزایش بهره ‌وری توسط وزارت نیرو در همه استانهای کشور عملیاتی شده است.
سید ابراهیم علوی افزود: بدین ترتیب از ابتدای سال جاری این شرکت علاوه بر آب‌رسانی به ۷۲ شهر با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، وظیفه آبرسانی به ۲ هزار و ۲۶۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را نیز بر عهده گرفته است.
علوی بیان کرد: در اجرای این طرح ۲۲۲ روستا و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساکن روستاها و ۷۲ شهر این استان را زیرپوشش دارد.
این شرکت با ۵۶۹ هزار و ۹۲۸ مشترک هم اکنون حدود ۱۱ درصد از مشترکان آب و فاضلاب روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.