×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از تسویه مطالبات طرح دارویار داروخانه‌های مستقل سرپایی طرف قرارداد این سازمان تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: با تأمین اعتباری معادل ۱۰۷۱ میلیارد تومان، کلیه مطالبات داروخانه‌های مستقل سرپایی طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی بابت طرح دارویار تا پایان آذر ماه سال جاری تسویه شد. همچنین حدود ۷۵۰ میلیارد تومان بابت مطالبات عادی داروخانه‌ها تا پایان آبان ماه و ۲۵۷۰ میلیارد تومان نیز بابت مطالبات مراکز دانشگاهی که مربوط به ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال جاری است، پرداخت شده است.

دکتر اسلامی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در همراهی با طرح ملی دارویار، پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را در اولویت قرار داده و با پرداخت جدید، کلیه مطالبات داروخانه‌های مستقل سرپایی طرف قرارداد بابت اجرای طرح دارویار تا پایان آذر ماه سال جاری تسویه شده است.
این گزارش حاکی است طرح دارویار بر اساس تکلیفی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و با دستور ریاست‌جمهوری از ۲۳ تیر ماه سال جاری اجرا شده است. بر اساس این طرح، یارانه دارو مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی دارو می‌رسد. در طرح دارویار اگرچه با تغییر نرخ ارز اختصاص‌یافته به شرکت‌های دارویی، برخی داروها افزایش قیمت داشته‌اند، اما مابه‌التفاوت قیمت داروها را سازمان‌های بیمه‌گر براساس منابعی که سازمان برنامه و بودجه قرار است در اختیار آنها گذارد، پرداخت خواهند کرد تا پرداختی از جیب بیمار افزایش پیدا نکند.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی پیش از این در آذر ماه سال جاری حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی را از طریق اوراق گام تسویه کرده بود که مطابق هماهنگی به‌عمل آمده با شرکت کارگزاری بانک رفاه، اوراق گام از روز دوشنبه سوم بهمن ماه در فرابورس قابل معامله است. همچنین در نیمه نخست دی ماه نیز حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردولتی و بخش خصوصی، بیماری‌های خاص مثل دیالیز و نیز دارو و مبالغ نسخ الکترونیک و غیرالکترونیک، از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه شد.
سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در ۱۲ آبان ماه امسال اعلام کرده بود که مابه‌التفاوت مطالبات مربوط به اجرای طرح دارویار داروخانه‌ها تا پایان آبان ماه، به شکل کامل تسویه و پرداخت شده و با وجود مشکلات نقدینگی که در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، این سازمان خود را متعهد به همکاری کامل و مؤثر با طرح دارویار می‌داند تا این طرح که از طرح‌های مهم دولت سیزدهم برای صیانت از مردم در بخش سلامت و مجری اصلی آن نیز سازمان غذا و دارو است و سازمان‌های بیمه‌گر در آن نقش انتقال‌دهنده مبالغ مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز به داروخانه‌ها را برعهده دارند، با موفقیت کامل اجرا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.