×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رشد ۴۷ درصدی سپرده‌ها

در ابتدای مجمع علیرضا بلگوری، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل با ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال گذشته گفت: سپرده‌های اشخاص در بانک اقتصادنوین ۴۷درصد رشد داشته درحالی‌که سپرده‌های کل شبکه بانکی کشور ۳۱٫۴درصدی رشد کرده است. مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد، سپرده‌های اشخاص در بانک اقتصادنوین ۱۶درصد بیشتر از سپرده‌های کل شبکه بانکی رشد داشته است و این بانک توانسته سهم بازار خود را افزایش دهد.

رشد ۴۶٫۵ درصدی تسهیلات

به گفته او، مانده تسهیلات اعطایی در پایان سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ حدود ۴۵۹٫۴ هزار میلیارد ریال بوده که با رشد ۴۶٫۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه شده است. این روند در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری با ثبت ۱۱ درصد رشد ادامه یافته است. رشد تسهیلات اعطایی کل شبکه بانکی کشور ۲۸٫۳درصد بوده که بانک اقتصادنوین با افزایش ۴۶٫۵درصدی آن، توانسته ۱۸درصد بالاتر از رشد شبکه بانکی کشور به تامین نقدینگی صنایع فعال کشور و واحدهای تولیدی و صنعتی کمک کند.
بلگوری همچنین افزود: روند رشد تسهیلات در سال جاری نیز ادامه داشته و در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱درصد نسبت به پایان سال ۹۸ رشد یافته است.

رشد درآمدها

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه جمع درآمدهای بانک در سال ۹۷ حدود ۵۶٫۸ هزار میلیارد ریال است، گفت: این رقم در سال ۹۸ به ۶۴٫۹ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر افزایش ۱۴درصدی در این بخش است.
او افزود: بانک اقتصادنوین در سال منتهی به پایان اسفندماه ۹۸ در ضمانت‌نامه‌های صادره ریالی رشد ۹۵ درصدی را به‌جا گذاشته است. همچنین مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادره ارزی نیز از ۱۷٫۲میلیون دلار در سال ۹۷ به ۲۳٫۴ میلیون دلار در سال ۹۸ افزایش یافته که نشان از رشد ۳۶ درصدی دارد.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین رشد خالص سایر درآمدهای بانک را ۲۹۶درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص از ۷٫۷میلیارد ریال به ۳هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته که عمده آن به دلیل رشد ۲۴۲درصدی سود حاصل از فروش اموال تملیکی و دارایی‌های مازاد بانک در طی سال ۹۸ بوده است. این بانک با عرضه سهام شرکت‌های لیزینگ اقتصادنوین و پرداخت نوین آرین در بازار بورس طی سال ۹۹ درآمد حاصل از فروش این سرمایه‌گذاری‌ها را در سال جاری شناسایی خواهد کرد.
بلگوری به وضعیت مثبت تراز ارزی بانک اقتصادنوین اشاره کرد که منجر به رشد ۵/۴۶درصدی معاملات ارزی بانک از ۵٫۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۸٫۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ شده و با توجه به افزایش روند نرخ ارز در سال ۹۹ در صورت تداوم وضعیت باز ارزی مثبت طی سال ۹۹ نیز درآمدهای بانک اقتصادنوین از این محل قابل‌توجه خواهد بود.

کاهش ۱۸ درصدی مطالبات غیرجاری

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای وصول مطالبات غیرجاری بیان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده منجر به وصول ۱۶ هزار میلیارد ریال از مطالبات غیرجاری بانک شد که بیانگر کاهش ۱۸ درصدی این شاخص است. با توجه به‌کارگیری این منابع در عملیات انتهای سال گذشته سودآوری از محل آن منجر به افزایش درآمد تسهیلات اعطایی بانک در سال ۹۹ خواهد شد.

زیان، سود شد

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با تاکید بر اینکه ما توانستیم زیان ۱۱ هزار میلیارد ریالی در شهریور ۹۸ را به ۶۰۵ میلیارد ریال سود تبدیل کنیم، بیان داشت: روند سود بانک همچنان ادامه دارد و در سه‌ماهه اول سال جاری، سود بانک به بیش از یک هزار میلیارد ریال رسیده است. به‌طور حتم با افزایش تسهیلات پرداختی بانک پیش‌بینی ما این است که روند رو به رشد بانک ادامه داشته و با سوددهی مناسب همراه باشد. این موضوع موجب شد زیان ۱۴۹ریالی هر سهم در پایان سال ۹۷، به ۴۶ریال سود در سال ۱۳۹۸ برسد.
بلگوری با اشاره به سودده بودن تمام شرکت‌های زیرمجموعه بانک اقتصادنوین اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ درآمد سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۹۲ درصدی را ثبت کرد و در بخش میانگین مانده سرمایه‌گذاری‌ها نیز رشد ۳۱ درصدی محقق شد.

در پایان براساس تصمیمات مجمع، روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه رسمی بانک و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به‌عنوان شرکت حسابرس بانک انتخاب شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.